اعزام ۱۰ تکواندوکار ناشنوا به قهرمانی آسیا قرقیزستان
اعزام ۱۰ تکواندوکار ناشنوا به قهرمانی آسیا قرقیزستان
رییس انجمن تکواندو ناشنوایان گفت: به دلیل کمبود منابع مالی مجبوریم با تیم ناقص به مسابقات قهرمانی آسیا قرقیزستان برویم، اما تنها به قهرمانی فکر می‌کنیم.

به گزارش حاشیه ورزش

غلامرضا عزیزی با اشاره به اعزام ۱۰ تکواندوکار ناشنوا به مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: این مسابقات از روز چهارشنبه در قرقیزستان برگزار می‌شود که تیم ما با ۱۰ ورزشکار (۸ ورزشکار دختر و پسر در رشته کیوروگی و دو ورزشکار پومسه کار) عازم این رقابتها می‌شوند.

وی گفت: تلاش بر این بود که در رشته کیوروگی با ۱۶ ورزشکار دختر و پسر به این مسابقات برویم که به دلیل کمبود منابع مالی متاسفانه تنها شرایط اعزام ۸ ورزشکار به این رقابتها فراهم شد که قطعا تاثیر زیادی در کاهش مدال آوری ما خواهد داشت.

رییس انجمن تکواندو ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار به کسب جایگاه قهرمانی در این مسابقات هستید، تصریح کرد: بعد از کسب جایگاه قهرمانی در جهان و المپیک، هدف بعدی ما کسب عنوان قهرمانی در آسیا است، البته با توجه به این که اکثر حریفان ما از جمله کره، چین تایپه، چین، ازبکستان و قرقیزستان با نفرات کامل در هر رشته در این تورنمنت حضور دارند قطعا این مساله سبب کاهش تعداد مدال‌های ما خواهد شد، به هر صورت نمی‌دانیم وضعیت در آنجا چگونه رقم خواهد خورد، هر چند تلاش ما با همین تیم ناقص نیز تنها قهرمانی است.

عزیزی در ارزیابی از وضعیت تکواندوکاران اعزامی به قرقیزستان گفت: هر ۱۰ ورزشکار اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا کسانی هستند که در مسابقات جهانی و المپیک به مدال دست پیدا کردند و از آمادگی بالایی برخوردارند، امیدواریم با همین نفرات دوباره روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم.

وی در پایان از مرتضی رضا صفت و مریم خدابنده (در پومسه)، امیر سالار امیری فرد، بهزاد امیری، وحید زینعلی، محمد زعفرانی، مرضیه خوش احوال، فاطمه الزهرا زلیکانی، محدثه غلامی و مونا شیری (کیوروگی) به عنوان ورزشکاران اعزامی به قهرمانی آسیا نام برد.

هدایت این تیم را در کیوروگی رضا ایمان زاده و اعظم درستی و در پومسه مهدی صمدیان تبار و نگار مددخانی برعهده دارند.

تیم ایران در ۳ رشته تکواندو، جودو و کشتی در قهرمانی آسیا قرقیزستان حضور دارد که تیم تکواندو به عنوان اولین تیم امروز سه‌شنبه ۹ اسفند راهی این رقابتها می‌شود.

رقابتهای تکواندو ناشنوایان از روز چهارشنبه ۱۰ اسفند آغاز می‌شود و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.