دیدار وزیران ورزش ایران با ترکیه در قونیه دیدار وزیران ورزش ایران و ترکیه در قونیه
دیدار وزیران ورزش ایران با ترکیه در قونیه دیدار وزیران ورزش ایران و ترکیه در قونیه
پیش از ظهر امروز(یک‌شنبه) سید حمید سجادی و محمد محرم غصاب اوغلو، وزیران ورزش و جوانان ایران و ترکیه به مدت ٩٠ دقیقه با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش حاشیه ورزش به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این دیدار وزیر ورزش و جوانان ایران با قدردانی از میزبانی ترکیه از مسابقات کشورهای اسلامی اظهار کرد: در دیداری که در جریان سفر رییس‌جمهور ترکیه به تهران داشتیم، دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شد. آقای دکتر رییسی از دعوت آقای رییس محترم جمهور ترکیه برای حضور در افتتاحیه مسابقات کشورهای اسلامی تشکر کردند اما به دلیل مشغله بسیار زیادی که وجود داشت دستور دادند که بنده به نمایندگی از ایشان در مسابقات حاضر شوم.

سجادی با اشاره به سازماندهی خوب مسابقات کشورهای اسلامی گفت: من به عنوان مدیری ورزشی می‌دانم که میزبانی از مسابقاتی با حجم و گستردگی کشورهای اسلامی چه کار بزرگی است بنابراین به شما و همکاران‌تان خسته نباشید و تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به حضور پرتعداد ورزشکاران‌ ایرانی در مسابقات این دوره اظهار کرد: زحمت برنامه‌ریزی حضور این تعداد ورزشکاران با کمیته ملی المپیک بود و رییس کمیته ملی المپیک ایران هم علاقه داشت در این جلسه حاضر باشد اما به دلیل بازگشت به تهران این موضوع میسر نشد. امیدوارم در سفر بعدی شما به تهران این امکان فراهم شود و بتوانیم به چنین دیدارهایی ادامه دهیم.

سجادی به دیدار روز گذشته تیم ملی والیبال ایران و ترکیه و جو تماشایی سالن اشاره کرد و گفت: ما مدیران ورزشی به دنبال چنین فضاهایی هستیم که واقعا نمی‌شود قیمتی بر روی آن گذاشت.

وی درباره بازی‌های المپیک تابستانی پاریس نیز گفت: دو کشور می‌توانند از حالا برای حضور پر قدرت در این المپیک با برگزاری برنامه‌های مشترک دورخیز کنند. پیشنهاد می‌کنم از همین حالا نمایندگان مشترک برای دو کشور تعیین شود تا این برنامه‌ریزی انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به درخواست همتای ترکیه‌ای برای حضور ورزشکاران‌ محجبه ایرانی در مسابقات رشته‌های مختلف در ترکیه اظهار کرد: با انجام هماهنگی می‌توان این اقدام را انجام داد تا ورزشکاران‌ بانوی محجبه ایرانی در رشته‌های نظیر والیبال در لیگ‌های ترکیه حاضر شوند.

سجادی بر اهمیت ایجاد و توسعه روابط دو کشور در حوزه جوانان تاکید کرد و گفت: در ایران سمن‌های زیادی داریم که علاقه دارند فعالیت‌های بین‌المللی داشته باشند و می‌توان شرایط بسیار خوبی را برای تعامل و رفت و آمد بیش‌تر جوانان دو کشور ایجاد کرد.

وی به تفاهم‌نامه مشترک ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: دو بند این تفاهم‌نامه درباره حوزه جوانان است که من علاقه دارم معاون امور جوانان وزارت ورزش ایران با طرف ترکیه‌ای ارتباط بیشتر و گسترده‌ای داشته باشد.

سجادی به برگزاری اجلاس وزیران ورزش و جوانان کشورهای اسلامی در جده اشاره کرد و گفت: در این اجلاس که ماه آینده برگزار می‌شود می‌توان از طریق معاونان جوانان دو کشور اقدامات آتی را بیش از پیش هماهنگ و برنامه‌ریزی کرد.

وزیر ورزش و جوانان ترکیه: نتایج ورزشکاران‌ ایران را بعد از ورزشکاران‌ ترکیه پیگیری می‌کنم

محرم غصاب اوغلو هم ضمن خوش آمد به وزیر ورزش و جوانان ایران و ورزشکاران‌ ایرانی برای حضور در ترکیه گفت: از مهمان‌نوازی رییس محترم جمهور ایران و شما در سفر قبلی به تهران قدردانی می‌کنم. مطمئنم می‌توانیم تفاهم‌نامه مشترکی که داریم را به پیش ببریم.

او با اشاره به برگزاری مسابقات کشورهای اسلامی در قونیه گفت: امیدوارم بتوانیم این ساماندهی که انجام شده را به خوبی به پایان برسانیم. ترکیه و ایران مهمترین کشورهای حاضر در مسابقات و جدول رده‌بندی مدالها هستند. من به شما بابت نتایج ورزشکاران‌ ایرانی در این بازی‌ها تبریک می‌گویم.

اوغلو افزود: من هر روز پس از تعقیب نتایج ورزشکاران‌ ترکیه، از همکارانم درباره نتایج ایران می‌پرسم و بهترین نتایج را برای کاروان ایران آرزو می‌کنم.

غصاب اوغلو با اشاره به قدرت ایران در رشته‌ای چون والیبال گفت: درباره همکاری مشترک دو کشور برای بازی‌های المپیک تابستانی می‌توانیم با معرفی نمایندگان کار را انجام دهیم. در حوزه جوانان هم این پتانسیل وجود دارد که روابط را ارتقا دهیم. برای توسعه همکاری با کشور برادر ایران حاضریم هر کاری را انجام دهیم. ما هم هم‌چون شما سمن‌هایی داریم که می‌توانیم با هماهنگی بیش‌تر، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به پیگیری پیشنهاد قبلی‌اش برای حضور ورزشکاران محجبه ایرانی در مسابقات ورزشی در لیگ‌های ترکیه گفت: این موضوع بسیار مهم است که چند والیبالیست محجبه ایرانی به ترکیه بیایند و اگر این کار صورت بگیرد بسیار عالی خواهد شد.

بازدید وزیر ورزش و جوانان ترکیه از نمایشگاه «ایران زیبا»

محرم غصاب اوغلو وزیر ورزش و جوانان ترکیه پس از جلسه با دکتر سید حمید سجادی از نمایشگاه «ایران زیبا» بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، پس از دیدار امروز وزیران ورزش ایران و ترکیه، دکتر حمید سجادی و محرم غصاب اوغلو از نمایشگاه «ایران زیبا» بازدید کردند.

در این دیدار وزیر ورزش و جوانان ترکیه با زیبایی‌ها و اماکن قدیمی ایران آشنا شد. او پس از تماشای تصاویر جذابیت‌های توریستی و فرهنگی ایران با قدردانی از برپایی این نمایشگاه در قونیه گفت که با دیدن این تصاویر گویا به ایران سفر کرده است.

سجادی هم از وزیر ورزش و جوانان ترکیه دعوت کرد بار دیگر با سفر به ایران از نزدیک این زیبایی‌ها و اصالت فرهنگ ایران را به نظاره بنشیند.

دیدار وزیر ورزش و جوانان ایران با رییس جهانی فدراسیون وزنه‌برداری

سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران و محمد حسن جلود، رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

در این دیدار که در حاشیه برگزاری مسابقات وزنه‌برداری کشورهای اسلامی برگزار شد، وزیر ورزش و جوانان با حمایت کامل از وزنه‌برداری ایران، از رییس فدراسیون جهانی خواست با توسعه تعامل و روابط خود با فدراسیون وزنه‌برداری ایران به پیشرفت هر چه بیشتر این رشته در ایران ادامه دهد.

‌جلود هم در این دیدار ضمن اشاره به قدرت ایران در وزنه‌برداری جهان گفت که مطمئن است ایران می‌تواند در المپیک پاریس قدرت دوباره خود را نشان دهد.