صعود شاگردان شمسایی به یک چهارم نهایی
صعود شاگردان شمسایی به یک چهارم نهایی
تیم ملی فوتسال ایران توانست با نتیجه ۱۰ بر یک چین تایپه را شکست دهد.

به گزارش حاشیه ورزش ، تیم ملی فوتسال ایران در دومین دیدار خود در جام ملت‌های ۲۰۲۲ فوتسال آسیا به مصاف چین‌تایپه رفت و توانست با پیروزی پرگل ۱۰ بر یک برابر چین‌تایپه به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کند.

گل‌های ایران را در این دیدار محمدحسین بازیار، حسین طیبی(۳ گل)، سعید احمد عباسی(۳ بار)، سالار آقاپور، علیرضا جوان و مهدی کریمی به ثمر رساندند.

نیمه نخست

این دیدار با آرایش هجومی شاگردان شمسایی شروع شد و تیم ملی فوتسال ایران خیلی زود توانست در دقایق ۲ و ۳ نیمه نخست توسط محمدحسین بازیار و حسین طیبی به گل برسد. در دقیقه ۴ و روی حرکت زیبای سالار آقاپور، احمد عباسی توانست گل سوم تیم ملی در این دیدار را وارد دروازه حریف کند. برای دقایقی بازی آرام دنبال شد و فرصت‌های محدود ایران را دروازه‌بان چین تایپه دفع می‌کرد.

روی یک حرکت ترکیبی از ضربه اوت، حسین طیبی روی پاس مسلم اولاد قباد گل چهارم ایران و گل دوم خودش را در این دیدار در دقیقه ۱۵ وارد دروازه چین تایپه کرد. تنها یک دقیقه بعد سعید احمد عباسی روی پاس سالار آقاپور و با از پیش رو برداشتن دروازه‌بان توانست گل پنجم ایران را به ثمر برساند. در دقیقه ۱۸ و روی یک ضدحمله، شاگردان شمسایی توانستند باز هم توسط احمد عباسی به گل برسند تا اختلاف به عدد ۶ برسد.

نیمه دوم

شاگردان شمسایی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کردند و روی حرکت زیبای طیبی، سالار آقاپور توانست گل هفتم ایران را در این بازی به ثمر برساند. بعد این گل، تیم ایران باز هم دست بردار نبود و حملاتی را روی دروازه چین تایپه انجام دادند.

تیم ملی که با تغییرات زیادی از جمله قرار گرفتن پرکاس در درون دروازه در نیمه دوم به میدان رفت، مالکیت بازی را در دست خود نگه داشت و در دقیقه ۸ نمیمه دوم این دیدار، پرکاس با دو واکنش دیدنی متوالی مانع از باز شدن دروازه ایران شد. ثانیه‌هایی بعد احمدعباسی می‌توانست با ضربه چیپ زیبا گل هشتم را به ثمر برساند اما ضربه او با بدشانسی به کرنر رفت. در دقیقه ۹ این دیدار، روی یک حرکت ترکیبی علیرضا جوان گل هشتم شاگردان شمسایی را وارد دروازه حریف کرد.

در دقیقه ۱۱ این دیدار و روی اشتباه مهدی اسدشیر، پرکاس از دروازه خارج شد و “چی”، شماره ۱۱ چین تایپه توانست دروازه ایران را برای اولین بار در این مسابقات باز کند. در دقیقه ۱۵ نیمه دوم، مهدی کریمی روی پاس درخشانی توانست گل نهم ایران را به ثمر برساند و یک دقیقه بعد طیبی با دریافت پاسی از یک و دو با احمد عباسی، گل دهم ایران را به ثمر رساند و در این دیدار هت‌تریک کرد. این گل سبب شد تا سرمربی چین تایپه مجبور به گرفتن وقت استراحت شود.

در ۲ دقیقه پایانی این بازی نیز به جز درخشش دروازه‌بان چین تایپه اتفاقی روی دروازه‌ها رخ نداد تا ایران با نتیجه ۱۰ بر یک این تیم را شکست داده و صدرنشین شود.

پیش از این دیدار نیز شاگردان محمد هاشم‌زاده در تیم ملی فوتسال اندونزی موفق شده بودند با نتیجه ۳ بر یک لبنان را شکست دهند و در رده دوم قرار بگیرند.

با این پیروزی، ایران ۶ امتیازی صدرنشین گروه سوم شد. همچنین چین‌تایپه نیز پس از اندونزی ۳ امتیازی و لبنان یک امتیازی، با یک امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده چهارم گروه سوم قرار گرفت. شاگردان شمسایی که با این پیروزی صعودشان به یک چهارم نهایی قطعی شد، در صورت صدرنشینی در گروه خود به مصاف تیم دوم گروه چهارم خواهند رفت.

  • منبع خبر : ورزش سه