هزینه ی سنگین مانع اعزام جودوکاران پارالمپیکی به انگلستان شد
هزینه ی سنگین مانع اعزام جودوکاران پارالمپیکی به انگلستان شد

رییس انجمن جودو نابینایان و کم بینایان از اعزام دو جودوکار پارالمپیکی به اردوی تمرینی و تدارکاتی در ترکیه خبر داد و گفت: به دلیل بالا بودن هزینه اعزام جودوکاران به مسابقات انتخابی پارالمپیک در انگلستان، در این تورنمنت شرکت نخواهیم کرد. علیرضا امینی در گفت و گو با حاشیه ورزش، اظهار کرد: برای آماده […]

رییس انجمن جودو نابینایان و کم بینایان از اعزام دو جودوکار پارالمپیکی به اردوی تمرینی و تدارکاتی در ترکیه خبر داد و گفت: به دلیل بالا بودن هزینه اعزام جودوکاران به مسابقات انتخابی پارالمپیک در انگلستان، در این تورنمنت شرکت نخواهیم کرد.

علیرضا امینی در گفت و گو با حاشیه ورزش، اظهار کرد: برای آماده سازی جودوکاران جهت اعزام به بازیهای پارالمپیک توکیو در سال جاری دو تورنمنت برون مرزی در آذربایجان و انگلستان در خردادماه پیش بینی شده بود که در مسابقات جابزه بزرگ باکو وحید نوری در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم و محمدرضا خیرالله زاده در مثبت ۱۰۰ کیلوگرم در این مسابقات موفق به کسب دو مدال نقره شدند. البته ما انتظار کسب مدال طلا توسط این دو جودوکار در باکو داشتیم که به خاطر اشتباه فردی طلای این دو جودوکار به نقره تبدیل شد.

وی با بیان این که به خاطر هزینه های بالا، امکان اعزام جودوکاران به انگلستان وجود ندارد، افزود: هزینه های سفر و برنامه میزبان برای قرنطینه ۲هفته ای ورزشکاران در بدو ورود به لندن سبب شد تا از اعزام این دو جودوکار به آخرین مرحله مسابقات انتخابی در انگلستان امتناع کنیم و اردوی تمرینی و تدارکاتی دیگری را در مردادماه برای آماده سازی جودوکاران پیش از حضور در بازیهای پارالمپیک توکیو در آنکارا ترکیه در نظر بگیریم.

امینی تصریح کرد: با توجه به کسب سهمیه پارالمپیک، در حال حاضر تلاش برای حفظ رنکینگ و آماده سازی ورزشکاران است تا به هدف پیش بینی شده که همان کسب مدال طلا در توکیو است، دست پیدا کنیم.

رییس انجمن جودو نابینایان و کم بینایان با اشاره به حمایت خوب فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک از جودوکاران اعزامی، گفت: در این دوره بهترین شرایط را از نظر امکانات و تجهیزات برای آماده سازی جودوکاران داشتیم و روند کار راضی کننده بود.

امینی در پایان زمان برگزاری اردوی  جودوکاران پارالمپیکی را ۱۶ خرداد در سالن جودوی ورزشگاه آزادی عنوان کرد و افزود: در این اردو وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده به همراه دو حریف تمرینی از ۱۶ خرداد به مدت ۲ هفته تمرینات خود را در سالن جودو آزادی آغاز خواهند کرد.