پرداخت کامل پاداش پای سکوی بازیهای کشورهای اسلامی ایران به شناگران چند مداله
پرداخت کامل پاداش پای سکوی بازیهای کشورهای اسلامی ایران به شناگران چند مداله
برای اولین بار مدال آوران معلول پاداش پای سکوی خود را در بازیهای کشورهای اسلامی کامل دریافت کردند.

علیرضا ایزدی سرمربی تیم ملی پاراشنا در گفت‌وگو باحاشیه ورزش ، در پاسخ به این پرسش که آیا پاداش پای سکو برای شناگرانی که موفق به کسب چند مدال در بازیهای کشورهای اسلامی شدند، کامل پرداخت شد یا خیر؟ اظهارکرد: شناگرانی همچون شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی نژاد که در مواد مختلف شنا در بازیهای کشورهای اسلامی موفق به کسب چند مدال شدند از سوی کمیته ملی المپیک پاداش پای سکوی آنها به طور کامل و برحسب تعداد مدال‌ها پرداخت شد.

وی پیرامون این پرسش که آیا از سوی کمیته ملی پارالمپیک نیز برای مدال آوران بازیهای کشورهای اسلامی پاداشی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم و بعد از بازگشت به ایران باید ببینیم از سوی کمیته ملی پارالمپیک پاداشی برای مدال آوران در نظر گرفته شده است یا خیر؟

ایزدی پیرامون این پرسش که گفته می‌شود سطح رقابتهای پاراشنا بازیهای کشورهای اسلامی پایین بود، خاطرنشان کرد: سطح این رقابتها به دلیل ادغام کلاس‌ها بسیار بالا بود و شناگران برای مشخص شدن جایگاه خود باید با ورزشکاران کلاس‌های مختلف رقابت می‌کردند تا امتیاز آنها برای کسب سکو مشخص شود. در این بازیها ما شناگرانی داشتیم که به دلیل رقابت با ورزشکاران کلاس بالا مدال خود را به راحتی از دست دادند، در حالی که اگر در کلاس خود رقابت می‌کردند شانس زیادی برای کسب مدال داشتند.

سرمربی تیم ملی پاراشنا در پاسخ به این پرسش که چقدر از عملکرد شناگران در این بازیها راضی بودید، تصریح کرد: با توجه به محدویت اعزام شناگران به این بازیها، ما با 5 ورزشکار اعزامی موفق به کسب 15 مدال شدیم که نشان از عملکرد بسیار موفق شناگران بود، در این بازیها ابوالفضل ظریف جوانترین شناگر کاروان ایران با 15 سال سن به دلیل ادغام کلاس‌ها مجبور بود با شاهین ایزدیار و سینا ضغیمی نژاد رقابت داشته باشد و شرایط بسیار سختی برای کسب مدال داشت، با این وجود عملکرد او و سایر شناگران راضی کننده بود و سایر کشورها از تیم ایران به عنوان قدرتمندترین تیم در این بازیها یاد می‌کردند.

وی در پایان همچنین پیرامون این پرسش که چرا تعداد مدال‌های کسب شده توسط تیم پاراشنا با تعداد مدال‌های درج شده در سایت بازیها تفاوت دارد، گفت: این موضوع را به مدیریت برگزاری مسابقات و حتی سرپرست کاروان اعلام کردیم تا تعداد مدال‌های کسب شده توسط تیم پاراشنا در سایت بازیها اصلاح شود که متاسفانه تا به امروز ترتیب اثری داده نشده است.

انتهای پیام