بالاخره لیگ! / همیشه حاضر، همیشه مدعی
بالاخره لیگ! / همیشه حاضر، همیشه مدعی
و سرانجام لیگ برتر؛ دوباره هیجان و دوباره استرس؛حتی اگر این لیگ با کلی تاخیر بدون بهانه برگزار شود اما برای آن عشق فوتبال‌ها، برای آنها که شب و روزشان توپ گرد است و مستطیل سبز، شور و حال خودش را دارد.

به گزارش حاشیه ورزش ، شور و حالی که حتی اگر این اجازه را به آنها ندهد که پای‌شان به ورزشگاه برسد اما از صفحه تلویزیون استرس می‌کشند، مشت‌هاشان را گره می‌کنند، لب‌ها‌شان را گاز می‌گیرند و بعضی‌ها حتی برای این تیم‌ها می‌میرند! اتفاقی که بارها و بارها افتاده و خیلی‌ها حالا نیستند تا ببینند که تیم‌های محبوب‌شان مهیای رویداد فوتبالی دیگری می‌شوند. رویدادی که جذابیت‌هایش را فقط آنها درک می‌کنند و بس. امروز دوباره این ماراتن آغاز می‌شود و امروز یک روز خاص برای «دیوانه‌های» فوتبال است.

لیگ‌برتر فوتبال ایران «بای دیفالت» سه مدعی همیشگی دارد ‌و هر تیمی غیر از این سه، قهرمان شود یک شگفتی محسوب می‌شود. آنها پرسپولیس، استقلال و سپاهان هستند با ۱۵ قهرمانی در ۲۰ دوره قبلی.

ویژگی بارز مثلث مدعیان لیگ‌برتر این است که در همه ۲۰ دوره قبلی حضور داشتند. تا همین چند ماه پیش سایپا چهارمین تیمی به حساب می‌آمد که در همه ادوار حضور داشت اما با سقوطش به لیگ یک حالا سه مدعی اصلی در زمینه تعداد دفعات حضور در لیگ‌برتر هم سه تیم رکورددار محسوب می‌شوند. نکته جالب دیگر در مورد پرسپولیس، استقلال و سپاهان عناوینی است که در ۲۰ دوره قبلی به دست آوردند. پرسپولیس با ۷ قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۲ عنوان سومی، سپاهان با ۵ قهرمانی، ۳نایب قهرمانی و یک عنوان سومی و استقلال با ۳ قهرمانی، ۵ نایب قهرمانی و ۷ عنوان سومی پرافتخارترین تیم‌ها در این ۲۰ دوره قبلی هستند و از ۶۰ عنوان ممکن ۳۵ عنوان را برای خود درو کرده‌اند. به لحاظ امتیازی هم استقلال، پرسپولیس و سپاهان تنها تیم‌های باشگاه هزار امتیازی لیگ‌برتر هستند استقلال با ۱۰۸۰ امتیاز اول است، پرسپولیس با ۱۰۶۲ امتیاز دوم است و سپاهان با ۱۰۲۵ امتیاز سوم. نزدیک‌ترین تیم به مجموع امتیاز هزار ذوب‌آهن با ۸۷۴ امتیاز است که در بهترین حالت ممکن احتمالا سه فصل دیگر از مرز هزار امتیاز عبور خواهد کرد. ضمن این‌که تاکنون ۴۳ تیم در لیگ‌برتر فوتبال ایران بازی کرده‌اند و هوادار که در این فصل لیگ برتری شده تیم شماره ۴۴ به حساب می‌آید.