آغاز رقابت‌های بین‌المللی اسکواش در تهران بدون تیم‌های خارجی
آغاز رقابت‌های بین‌المللی اسکواش در تهران بدون تیم‌های خارجی
رییس فدراسیون اسکواش گفت: با وجود تلاش‌های زیاد متاسفانه هیچ کشوری برای حضور در مسابقات بین‌المللی جونیور که به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود، اعلام آمادگی نکرد.

به گزارش حاشیه ورزش، امیر عزیزی پور در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره برگزاری مسابقات بین‌المللی اسکواش جونیور که به میزبانی تهران در مجموعه ورزشی انقلاب در حال برگزاری است، اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۲۶۰ ورزشکار دختر و پسر در ۵ رده سنی کمتر از ۱۹ سال در مجموعه ورزشی انقلاب در حال برگزاری است و تا ۲۹ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: هر چند مجوز برگزاری مسابقات به میزبانی کشورمان را دریافت کردیم اما با وجود تلاش زیاد برای حضور کشورهای خارجی در این مسابقات متاسفانه هیچ کشوری اعلام آمادگی نکرد. البته این مسابقات رنکینگ دارد و به ورزشکاران کشورمان این رنکینگ اختصاص پیدا می‌کند.

رییس فدراسیون اسکواش در پاسخ به این پرسش که آیا برای این مسابقات جوایزی نیز پیش‌بینی شده است یا خیر؟ افزود: در این مسابقات علاوه بر این که جوایز ریالی به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که به نفرات برتر در رده‌های مختلف سنی داده می‌شود، یکسری تجهیزات اسکواش نیز به نفرات برتر اهداء خواهد شد.

عزیزی پور همچنین از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی مردان برای شرکت در مسابقات غرب آسیا در عراق خبر داد و گفت: این مسابقات از یکشنبه اول مهر در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می‌شود که بعد از برگزاری چند مرحله مسابقات انتخابی ۴ ورزشکار برتر آبان ماه به رقابت‌های غرب آسیا در عراق اعزام می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای اعزام ورزشکاران به مسابقات برون مرزی مشکل اعتباری دارید یا خیر؟ تصریح کرد: با توجه به جلسه ای که با احمد دنیامالی وزیر ورزش داشتیم به نظر می‌رسد با حضور او اتفاقات خوبی در ورزش رقم بخورد. با توجه به این که اسکواش هم المپیکی شده و در المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس اسکواش برای اولین بار حضور خواهد داشت اسکواش هم اکنون جزو دغدغه‌های وزارت ورزش است و از نظر اعتباری مورد حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش قرار خواهیم گرفت.

عزیزی پور در پایان گفت: تلاش بر این است که با یک برنامه ریزی خوب و درازمدت بتوانیم سهمیه المپیک را در اسکواش کسب کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های خود حضور قدرتمندی در بازی‌های المپیک داشته باشیم.

 

  • منبع خبر : ایسنا