«آفتاب انقلاب» به روی دوومیدانی کاران تهران بسته شد
«آفتاب انقلاب» به روی دوومیدانی کاران تهران بسته شد
با تصمیم جدید فدراسیون دوومیدانی، ورزشگاه آفتاب انقلاب صرفا به تیم ملی اختصاص داده شده است و سهل‌انگاری هیات دوومیدانی استان تهران باعث شده که ورزشکاران و مربیان تحت پوشش این هیات محل تمرینی نداشته باشند.

به گزارش حاشیه ورزش

ورزشگاه آفتاب انقلاب به عنوان تنها سایت تخصصی دوومیدانی ایران زیر نظر فدراسیون دوومیدانی است و به عنوان کمپ تیم‌های ملی دوومیدانی ایران شناخته می‌شود اما در دو سال اخیر علاوه بر اردوهای ملی و ملی‌پوشان، ورزشکاران و مربیان استان تهران هم در این ورزشگاه تمرین کرده و روند آماده‌سازی خود را پیش گرفته‌اند.

با روی کار آمدن احسان حدادی به عنوان رئیس فداسیون دوومیدانی اعلام شده که ورزشگاه آفتاب تنها به ملی‌پوشان اختصاص دارد و ورزشکاران هیات تهران باید در ورزشگاه دیگری تمرین کنند. همین موضوع موجب انتقاد و ناراحتی ورزشکاران تهران شده و واکنش آنها را در پی داشته است تا جایی که شنیده شده قصد دارند به وزارت ورزش و جوانان شکایت کنند.

مقصر اما نه فدراسیون دوومیدانی است که قصد دارد از تنها کمپ تخصصی دوومیدانی ایران برای برنامه‌های خود جهت آماده‌سازی تیم ملی استفاده کند و نه مربیان و ورزشکاران استان تهران که به دنبال ورزشگاهی برای تمرین هستند. شاید انگشت اتهام را باید به سمت هیات تهران گرفت که محلی برای تمرین ورزشکاران و مربیان تحت پوشش خود فراهم نکرده است. البته هیات تهران هم دو سالی است که با سرپرست اداره می‌شود و رئیس ندارد. همین موضوع می‌تواند باعث نابه‌سامانی این هیات و همچنین خانه‌به دوشی ورزشکاران تحت پوشش این استان باشد.

عدم ثبات مدیریتی دوومیدانی در چند سال اخیر باعث شده تا این هیات هم رئیس نداشته باشد و تعیین و تکلیف نشود. سرپرست‌هایی هم که در این مدت برای فدراسیون انتخاب شدند عزم جدی برای برگزاری انتخابات هیات تهران نداشتند تا اکنون محل تمرین دوومیدانی‌کاران این استان به چالش تبدیل شود.

به نظر می‌رسد فدراسیون دوومیدانی باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این هیات اقدامات لازم را انجام بدهد و از طرفی هیات مذکور هم باید فکری به حال ورزشکاران خود کند؛ ورزشکارانی که حق مسلم‌شان است از محل تمرین مطلوب برخوردار باشند و این شاید بدیهی‌ترین وظیفه یک هیات در قبال جمعیت تحت پوشش خود باشد.

  • منبع خبر : ایسنا