آمریکا همچنان یکه‌تاز شنای المپیک!
آمریکا همچنان یکه‌تاز شنای المپیک!
کاروان المپیکی آمریکا در رشته شنا باز هم به عنوان بهترین تیم شناخته شد.

به گزارش حاشیه ورزش

مسابقات المپیک پاریس به پایان رسید و سی و سومین دوره رقابت‌های تابستانی نیز خاتمه پیدا کرد و اکنون فرصت خوبی است نگاهی بر وضعیت برخی از رشته‌های این تورنمنت داشته باشیم تا بر اساس عملکرد کشورهای دیگر به یک جمع‌بندی کامل برسیم.

یکی از رشته‌های پر مدال المپیک، مسابقات شنا بود که مجموع 111 مدال رنگارنگ بین ورزشکاران کشورهای مختلف توزیع شد که آمریکا با به دست اوردن 8 طلا، 13 نقره و 7 برنز در مجموع 28 مدال را به گردن ورزشکاران خود آویخت.

در مجموع این دوره از مسابقات، رکوردهای زیادی نیز ثبت شد. فن ژانل چینی شنای 100 متر آزاد را در 46.40 ثانیه شنا کرد تا نامش جاودانه شود و همچین لئون مارشان فرانسوی در 200 متر کرال پشت، 200 متر پروانه، 200 متر انفرادی و 400 متر انفرادی، رکوردهایی که در اختیار مایکل فلیپس آمریکایی بود را تصاحب کرد.

در بخش زنان نیز 10 رکورد با نام‌های جدیدی همراه شد تا بدین ترتیب شرایط شناگران به وضوح نسبت به سال‌های قبل، با رشدی تصاعدی همراه شده باشد.

آمریکا از سال 1992 تا کنون بهترین کشور در این رشته بوده و در مجموع 20 دوره این عنوان را به خود اختصاص داده و تنها آلمان 4 مرتبه، ژاپن 2 مرتبه و کشورهایی مانند بریتانیا، استرالیا و مجارستان یک مرتبه موفق شدند عملکردی بهتر از کاروان المپیکی آمریکا داشته باشند.

کاروان ورزشی ایران در این دوره یک نماینده در بخش 100 متر آزاد داشت که سامیار عبدلی در دور نخست ناکام ماند و رنک چهل و هشتم را تصاحب کرد. ما در مجموع 9 نماینده در تاریخ این رشته داشتیم که هیچکدام از آنها به مدال نرسیدند و باید دید در المپیک لس آنجلس 2028 شرایط تغییر می‌کند یا خیر.

  • منبع خبر : خبر ورزشی