احتمال تغییر سرمربی در ۱۶ تیم لیگ برتر
احتمال تغییر سرمربی در ۱۶ تیم لیگ برتر
دوره خارج از فصل فوتبال ایران با اتفاقات جالبی همراه می‌شود.

حاشیه ورزش:در فصول پیشین معمولا نیمی از تیم‌های لیگ برتر سرمربی خود را برای فصل جدید حفظ می‌کردند، اما این فصل بی‌ثباتی عجیبی روی نیمکت تیم‌ها به وجود آمده است.

در حالی که هنوز فصل ۱۴۰۲-۰۳ فوتبال ایران به پایان نرسیده، سه تیم سرمربی خود را تغییر داده و چهار تیم دیگر هم در آستانه این تغییر هستند، اما اگر تصور می‌کنید که ۱۰ تیم دیگر از تغییر در امان هستند، سخت در اشتباهید.

به نظر می‌رسد این فصل به خواست باشگاه‌ها یا با تصمیم سرمربیان، اکثر نیمکت‌های لیگ برتر تغییر خواهند کرد و حتی ممکن است دامنه این تغییرات دو رقمی هم بشود.

تیم‌هایی که سرمربی خود را تغییر دادند:
پرسپولیس، تراکتور، استقلال خوزستان

سه تیم پرطرفدار فوتبال ایران به دلایل مختلف با سرمربیان خود وداع کردند. اوسمار بعد از قهرمانی و سیروس پورموسوی بعد از بقا تصمیم به وداع گرفتند و حمید مطهری هم جایگاه خود را بعد از پایان فصل از دست داد.

1788450

تیم‌هایی که در آستانه تغییر سرمربی هستند: 
ملوان، شمس آذر، گل‌گهر، فولاد
مهدی تارتار و سعید دقیقی بعد از عملکرد خوب در لیگ بیست و سوم، جاه‌طلبی خاص خود را دارند و امیدوارند که با تصمیم جدید خود راهی تیم بزرگ‌تری شوند. گل‌گهر و فولاد اما به دلیل نتایج ضعیف، به دنبال استخدام سرمربی جدید هستند. تغییر در این چهار تیم نهایی نشده اما بسیار بعید است که آنها با چهره‌های قبلی ادامه بدهند.

سایر تیم‌ها: احتمال تغییر یا ثبات!

* استقلال: جواد نکونام فصل گذشته آ‌بی‌ها را بر سکوی نایب قهرمانی نشاند، اما نظرات در مورد او کاملا دو قطبی است. در چنین شرایطی همه منتظر تصمیم مالک جدید باشگاه در مورد این سرمربی خواهند بود.

* سپاهان: ژوزه مورایس پیش از این تلویحا جدایی خود را از سپاهان اعلام کرده بود و شاید سپاهان نیز بعد از حضور مدیرعامل جدید از این تغییر بدش نیاید. البته مورایس مشهورترین سرمربی حال حاضر فوتبال ایران به شمار می‌رود و حفظ او می‌تواند سپاهان را به مدعی بالقوه فصل آینده تبدیل کند. شاید قهرمانی در جام حذفی طرفین را به یک نقطه مشترک برساند.

2025551

* ذوب‌آهن: محمد ربیعی بعد از فصل خوب با ذوب‌آهن هنوز برای آینده تصمیم نگرفته و باید دید که چه سرنوشتی خواهد داشت.

* آلومینیوم: نتایج خوب مجتبی حسینی و صعود به نیمه نهایی باعث شده تا او گزینه اول نیمکت آلومینیوم باشد. باید دید مدیران باشگاه او را برای فصل آینده متقاعد می‌کنند یا خیر.

* مس رفسنجان: محرم نویدکیا این تیم را در آستانه قهرمانی قرار داده، اما نه تنها سرنوشت او بلکه سرنوشت ماهیت باشگاه برای حضور در لیگ برتر هنوز روشن و قطعی نیست.

* نساجی: ساکت الهامی که موفق به حفظ سهمیه نساجی در لیگ برتر شد، گزینه اول هدایت این باشگاه محسوب می‌شود اما باید دید در نهایت طرفین به چه تصمیمی خواهند رسید.

* هوادار: مسعود شجاعی نمایش‌های قابل احترامی را در اولین تجربه سرمربیگری ارائه کرد. شاید او ترجیح بدهد در آرامش باشگاه تهرانی به کار خود ادامه دهد.

* خیبر: رضا مهاجری برخلاف خبر اولیه هنوز تکلیفش روشن نیست. خیبر احتمالا هفته آینده تصمیم قطعی را خواهد گرفت.

* چادرملو: سعید اخباری با صعود بزرگ خود شانس ویژه برای حضور در این تیم دارد اما در مورد او هم خبر دقیق و موثقی وجود ندارد.

  • منبع خبر : ورزش سه