احتمال حضور مربی خارجی در پاراتیراندازی
احتمال حضور مربی خارجی در پاراتیراندازی
رییس انجمن پاراتیراندازی گفت: به دلیل قدیمی و فرسوده بودن تجهیزات در رشته تیراندازی و برخوردار نبودن از مربیان مجرب و با دانش فنی در استان‌ها، پاراتیراندازی در حال ورشکسته شدن است.

به گزارش حاشیه ورزش

درباره خداحافظی ساره جوانمردی از پاراتیراندازی اظهار کرد: جوانمردی از حدود ۳ سال پیش تاکنون به خاطر موضوعات مختلف بحث خداحافظی خود را مطرح کرده که هر بار بعد از استراحت دوباره به تیم ملی برگشته است. قبل از پارالمپیک پاریس نیز موضوع خداحافظی خود را با من مطرح کرد و به من گفت بیش از ۲۰ سال است که ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و این بار تصمیم دارد به خاطر شرایط زندگی‌، بعد از پارالمپیک از پاراتیراندازی خداحافظی کند. البته هنوز مورد موافقت قرار نگرفته و سعی داریم تا پایان امسال به او استراحت بدهیم تا دوباره به تیم ملی برگردد. البته اگر دوست نداشته باشد ورزشکار باقی بماند تمایل ما به این است که شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که از تجربیات او به عنوان مربی استفاده کنیم. البته همه چیز بستگی به تصمیم ساره جوانمردی دارد.

وی گفت: درست است ساره جوانمردی بعد از پارالمپیک خداحافظی خود را اعلام کرد اما دوباره او را به تیم ملی جهت شرکت در بازی‌های پاراآسیایی آینده دعوت خواهیم کرد. او سرمایه ملی است و روی او حساب باز کردیم.

رییس انجمن پاراتیراندازی همچنین در ارزیابی از عملکرد سایر تیراندازان به ویژه نسرین شاهی در پارالمپیک پاریس، اظهار کرد: نسرین شاهی یکی از امیدهای طلای ما در پارالمپیک بود که متاسفانه به دلیل مشکلی که در سلاح او ایجاد شد دیسکالیفه شد. باید قبول کنیم که پاراتیراندازی به حدی ورشکسته شده که ما در استان ها از تجهیزات خوبی برخوردار نیستیم و سلاح‌ها فرسوده و قدیمی شده‌اند و بیشتر سلاح ها در  استان‌ ها مربوط به ۲۰ سال پیش است. دانش فنی مربیان ما در استان ها بسیار پاییین است و از مربیان شایسته و مجرب در استان ها برخوردار نیستیم. تجهیزات در این رشته به قدری گران است که اکثر تیراندازان بعد از مدتی شرایط حضور در این رشته را ندارند.

نظامی خاطرنشان کرد: فدراسیون جانباران و توانیابان در حال حاضر به جای پشتوانه سازی بیشتر زمان خود را معطوف تیمداری تیم‌های ملی کرده‌ است. زمینه برای استعدادیابی فراهم است اما حمایت لازم صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: در کل کشور ۳۰ نفر تیرانداز نداریم در نتیجه مجبوریم همان سرمایه‌های باتجربه خود را ولو این که پا به سن گذاشته‌اند حفظ کنیم، به جای این که فرد جوانتری را جایگزین آن ها نماییم.

رییس انجمن پاراتیراندازی همچنین با اشاره به تغییرات در کادر فنی، خاطرنشان کرد: البته این تغییرات شامل حسین امیری نمی‌شود. او جزو ۵ مربی برتر دنیاست و اگر زیرساخت فراهم باشد می‌تواند بهترین عملکرد را در تیراندازی رقم بزند. توانمندی او بالاست و فرد بهتر از او نمی‌توانیم در تیراندازی پیدا کنیم، البته کادر فنی تغییر پیدا می‌کند و برای تقویت کادر در صورت تامین اعتبارات به دنبال جذب مربی خارجی هستیم.

وی در پایان از برگزاری جشنواره استعدادیابی در رشته تیراندازی از ۲۳ تا ۲۸ مهر در تهران خبر داد و گفت: سعی داریم در این جشنواره تیراندازان برتر را شناسایی و به تیم ملی تزریق کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا