از بحران ۲ شکست در ابتدای سال به سختی عبور کردم
از بحران ۲ شکست در ابتدای سال به سختی عبور کردم
دارنده ۴ مدال طلای نوجوانان، جوانان و امیدهای کشتی آزاد جهان با اشاره به موفقیت خود در مسابقات جوانان جهان در اردن گفت: در سه ماه نخست سال شرایط خیلی سختی داشتم، اما توانستم از بحران شکست‌های قهرمانی آسیا و جام تختی عبور کنم.

به گزارش حاشیه ورزش  یکی از قهرمانانی که در چند سال گذشته پابه آوردگاه جهانی گذاشته، امیررضا معصومی است. وی فرزند فردین معصومی نایب قهرمان کشتی سنگین وزن جهان و صاحب بازوبند پهلوانی ایران در سال ۱۳۸۶ است. امیررضا تاکنون در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شده است و در انتخابی بزرگسالان ایران نیز با عبور از سد قهرمانان بزرگ، در جمع ۲ نفر برتر کشور قرار گرفت. او پدیده‌ای است که توانسته با کمتر از ۱۹ سال افتخارات زیادی را در عرصه نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان بدست آورد و در سودای پوشیدن دوبنده تیم ملی ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک است.

معصومی را می‌توان یکی از مدعیان وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جهان دانست و برای پوشیدن دوبنده تیم ملی یک رقیب جدی به نام امیرحسین زارع دارنده برنز المپیک و طلای جهان دارد؛ اما او سودای بزرگتری دارد و در رقابت با این قهرمان جهان پا پس نگذاشته و همچنان رقابت تنگاتنگی دارد. او در حالی توانست دومین نشان طلای جهان خود را در رده سنی جوانان در اردن بدست آورد که پیشتر توانسته بود در امیدها، جوانان و نوجوانان به مدال طلا دست یابد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیررضا معصومی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک هاکان بیوک جینگیل از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۱ بر صفر دا لیو از چین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر کریستین کارول از آمریکا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. معصومی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر ولادمیر کوچانوف از اوکراین را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار پایانی با نتیجه ۱۱ بر صفر سعید احمداف از روسیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

منبع :ایرنا 

  • منبع خبر : ایرنا