به بازیکنانم خودرو بدهند
به بازیکنانم خودرو بدهند
سرمربی تیم والیبال جوانان ایران که توانست تیمش را قهرمان جهان کند با حضور در ایرنا در خصوص این قهرمانی به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش حاشیه ورزش تیم والیبال جوانان ایران عملکرد فوق‌العاده‌ای در مسابقات جهانی داشت و بدون حتی یک شکست قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد؛ تیمی که هدایت آن را رضا مومنی‌مقدم بر عهده دارد. مومنی‌مقدم که سابقه سال‌ها مربیگری هم در رده‌های پایه و هم در بالاترین سطح والیبال باشگاهی ایران را دارد با تیم جوانان کار بزرگی انجام داد و نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

مومنی‌مقدم هفته گذشته گفت‌وگویی مفصل در خصوص قهرمانی تیم والیبال جوانان در مسابقات جهانی و همینطور سایر اتفاقات والیبال ایران انجام داد. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

قهرمانی بسیار باارزشی در قهرمانی جهان کسب کردید. شما تیمی را تحویل گرفتید که شرایط خوبی نداشت و کمتر کسی انتظار قهرمانی این تیم را داشت. از ابتدای حضورتان در تیم جوانان تا قهرمانی جهان چه اتفاقاتی افتاد؟

قبل از هر چیز قهرمانی تیم جوانان را به مردم خوب کشورم تبریک می‌گویم. این قهرمانی متعلق به شخص یا گروه خاصی نیست و متعلق به همه مردم است. ۲ سال پیش جلساتی را با داورزنی داشتیم و تیمی را تحویل گرفتم که در رده نوجوانان، سوم دنیا شده بود. این تیم دارای بازیکنانی با پتانسیل بالا بودند اما چون با آنها کار نکرده بودم می‌دانستم که هم به لحاظ فنی و به لحاظ اخلاقی دچار چالش می‌شوم. به همین خاطر جلساتی با بازیکنان گذاشتم و گفتم که اولویت من اخلاق است. من برای مسابقات جوانان آسیا بازیکنانی را خط زدم تنها به این خاطر که در چارچوب‌های اخلاقی که تعیین کرده بودیم نتوانستند موفق باشند. این پروسه یکی دو ماه طول کشید.

ما برای مسابقات جوانان آسیا هیچ اطلاعاتی از تیم‌های قدرتمند مثل چین و ژاپن و کره جنوبی نداشتیم. ۱۲۰ بازیکن را به اردوی تیم جوانان دعوت کردیم که از بین آنها ۱۲ بازیکن انتخاب شدند. علاوه بر مسائل فنی روی مسائل روحی و روانی بازیکنان هم تمرکز زیادی کردیم. از این بابت خوشحال بودم که تیمی را آماده‌ کرده‌ایم که به چیزی به جز قهرمانی فکر نمی‌کند. خوشبختانه بدون هیچ حرف و حدیثی قهرمان آسیا شدیم و مجوز حضور در قهرمانی جهان را کسب کردیم.

پس از قهرمانی آسیا به رئیس فدراسیون والیبال پیشنهاد دادم بازیکنان تیم جوانان در قالب یک تیم باشگاهی در لیگ برتر بازی کنند. حتی یکی دو تیم هم اعلام آمادگی کرده بودند. اگر این اتفاق رخ می‌داد خیلی خوب بود و به ما کمک زیادی می‌کرد.

برای قهرمانی جهان چه شرایطی داشتید؟

برای قهرمانی جهان فقط ۲ بازی دوستانه داشتیم و بازی سوم هم نیمه کاره ماند. متاسفانه یوسف کاظمی در بازی دوستانه مقابل برزیل دچار مصدومیت شد و او که یکی از بازیکنان کلیدی تیم جوانان بود را برای قهرمانی جهان از دست دادیم. خانزاده هم در اختیار تیم ملی بزرگسالان بود و در اردوهای ما حضور نداشت. بازی دوستانه مقابل بلغارستان و پیروزی مقابل این تیم به ما خیلی کمک کرد. بلغارستان نیکولوف را در اختیار داشت و باعث شده بود بازیکنان ما تصور می‌کردند این تیم شکست ناپذیر است. پس از اینکه مقابل بلغارستان به پیروزی رسیدیم سرمربی این تیم که ایتالیایی است به من تبریک گفت و عنوان کرد که فکر نمی‌کرد ایران بدون خانزاده تا این حد خوب بازی کند.

منبع:مشرق

  • منبع خبر : مشرق