به عنوان کوچک‌ترین کشور تاریخ در المپیک هستیم
به عنوان کوچک‌ترین کشور تاریخ در المپیک هستیم
گئورگی کرتو از حضور تیمش در المپیک بسیار خوشحال است.

به گزارش حاشیه ورزش

برای اولین بار در تاریخ، تیم ملی مردان اسلوونی در مسابقات المپیک به میدان می‌رود. شاگردان گئورگی کرتو به لطف جایگاه بالای خود در رده‌بندی FIVB، بلیت پاریس را به دست آوردند و پیروزی در لیگ‌ملت‌ها مقابل آرژانتینی‌ها صعودشان به رقابت‌های پاریس را قطعی کرد.

گئورگی کرتو، سرمربی تیم ملی والیبال اسلوونی، در مورد حضور تیمش در المپیک گفت: «من می‌دانم که به چیز بزرگی دست یافته‌ایم. اکنون ما روز به‌ روز چیز جدیدی در المپیک یاد خواهیم گرفت، زیرا برای اولین بار به بازی‌های المپیک راه یافته‌ایم و به عنوان کوچک‌ترین کشور تاریخ در آنجا بازی خواهیم کرد. همچنین برای اولین بار اسلوونی با سه تیم ملی در ورزش‌های تیمی حضور خواهد داشت. همه این‌ها باعث افتخار من است. من به همه چیزهایی که با هم به دست آورده‌ایم افتخار می‌کنم. اما اکنون ما چیزی کاملاً متفاوت داریم؛ ما از هر لحظه و هر نقطه به‌طور جداگانه در المپیک لذت خواهیم برد. با این حال، این بدان معنا نیست که ما به نتیجه گرفتن در المپیک اهمیت نمی‌دهیم.»

گفتنی است اسلوونی در اولین بازی خود در المپیک پاریس به مصاف تیم ملی والیبال کانادا خواهد رفت، جدالی که برای والیبال اسلوونی تاریخی خواهد بود.

  • منبع خبر : خبر ورزشی