بوندسلیگا سکوی پرتاب ستارگان قاره آفریقا
بوندسلیگا سکوی پرتاب ستارگان قاره آفریقا
عمر مرموش، ستاره فصل جاری بوندسلیگا، رویای رسیدن به جایگاه محمد صلاح، مهاجم سرشناس و هموطنش را دارد.

به گزارش حاشیه ورزش

به نظر می‌رسد بوندسلیگا روند جدیدی را شروع کرده و آن شناساندن ستارگان آفریقایی به دنیای فوتبال است. فصل گذشته سرهو گیراسی، مهاجم گینه‌ای – فرانسوی، با پیراهن اشتوتگارت ۲۸ گل به ثمر رساند و در نهایت با همین عملکرد راهی بوروسیا دورتموند شد. ویکتور بونیفیس نیجریه‌ای هم با ۱۹ گلش به لورکوزن کمک کرد تا برای نخستین بار قهرمان بوندسلیگا شود. اکنون عمر مرموش، بازیکن ۲۵ساله اینتراخت فرانکفورت، در حال فتح بوندسلیگاست. این مصری در هفت هفته سپری‌شده از فصل جاری بوندسلیگا ۹ گل به ثمر رسانده است و چهار پاس گل داده تا یکی از بهترین‌های این فصل بوندسلیگا باشد. او اکنون در لیگ‌های معتبر اروپایی در کنار روبرت لواندوفسکی از بارسلونا در صدر تاثیرگذارترین بازیکن این فصل قرار دارد.

بوندسلیگا سکوی پرتاب ستارگان قاره آفریقا/ صلاح تازه‌ای در راه است؟

مرموش به عنوان بهترین مهاجم لیگ آلمان خودش را نشان داده است. تنها دو سوال: این فوتبالیست ایده‌آل کیست و چرا پیش از این درباره‌اش چیزی نشنیده‌ایم؟

به طور کلی وضعیت عمر کمی با گیراسی یا بونیفیس متفاوت است. این مصری قبلاً در بوندسلیگا درخشیده بود اما خیلی بی‌سروصداتر. به عنوان مثال در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ دو بار جایزه بهترین بازیکن تازه‌وارد ماه را دریافت کرد و دسامبر ۲۰۲۳ با یک گل و دو پاس گل در پیروزی پنج بر یک اینتراخت برابر بایرن نقش داشت. مارموش ثبات نداشت و حالا در این فصل به نظر می‌رسد همه چیز در حال تغییرکردن است.

این بازیکن در قاهره به دنیا آمد و تا ۱۸سالگی در آکادمی Wadi Degla بازی کرد. آنجا بود که آلمانی‌ها متوجه‌اش شدند البته نه فرانکفورتی‌ها که ولفسبورگی‌ها. مرموش اولین گلش را در بوندسلیگا به تیم فعلی‌اش زد!

اینتراخت تابستان گذشته راندال کولو موآنی را در پنجره نقل و انتقالات در ازای ۹۵ میلیون یورو به پاری‌سن‌ژرمن فروخت. زمانی برای خرید بازیکن جایگزین نبود و باشگاه موافقت کرد مرموش را به صورت رایگان از ولفسبورگ جذب کند. ستاره مصری در ۱۰ بازی اول لیگ شش بار و در سه بازی لیگ کنفرانس سه بار گلزنی کرد ولی پس از آن دچار افت شد.

مرموش ۲۵ساله اولین بار اکتبر ۲۰۲۱ به تیم ملی مصر دعوت شد و از آن زمان از نزدیک با صلاح در تماس بوده است. مارموش درباره رابطه‌اش با ستاره سال‌های اخیر لیورپول گفت: همیشه با هم در تماس هستیم. فوتبالیست‌های مصری ارتباط بسیار خوبی با هم دارند. ما سعی می‌کنیم از یکدیگر حمایت کنیم چون می‌دانیم که زندگی در اینجا چقدر دشوار است.

  • منبع خبر : ایسنا