بی عدالتی در توزیع هدایا!
بی عدالتی در توزیع هدایا!
مراسم تجلیل از رکاب‌زن قهرمان بانوان و کسب مدال باارزش برنز توسط لیلا حیدری در بخش ۵۰۰ متر که اولین مدال تاریخ دوچرخه‌سواری بانوان ایران در بخش پیست است در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان ر ضوی برگزار شد.

حاشیه ورزش : مجید خروشی : درمجموع هدایای نقدی که به حیدری اهدا شد کمتر از عباسیان دیگر ملی‌پوش دوچرخه‌سواری بود.
سرپرست هیات دوچرخه‌سواری خراسان ر ضوی در این مراسم از اعزام تیم خراسان رضوی به مسابقات کشوری که هفته آینده برگزار می‌شود خبر داد.
مجید طهوریان عسگری افزود: خوشحال هستیم که بانوان دوچرخه‌سوار افتخارآفرین ظاهر شدند و نشان دادند که در صورت حمایت شدن می‌توانند نه‌تنها برای استان بلکه در سطح ملی افتخارآفرین ظاهر شوند.
وی افزود: امیدواریم با حضور هیات رییسه قوی در هیات و حمایت اداره کل ورزش و جوانان و همچنین بانوان شورای شهر و استانداری قدم‌های مثبت و بهتری در خصوص حمایت از دوچرخه‌سواران و قهرمانان بانوان این رشته برداریم .
وی از انسجام و ترکیب جوان تیم دوچرخه‌سواری آقایان زیر نظر مربیان باتجربه و پیشکسوت جهت حضور در مسابقات کشوری نیز خبر داد.
عسگری اضافه کرد: حامیان مالی و اسپانسرهای قوی شهرستانی درصورتی‌که پای‌کار بیایند می‌توانیم شایستگی قهرمانی خود را به رخ سایر استان‌ها بکشانیم و به‌روزهای اوج بازگردیم.
عضو شورای شهر مشهد از برگزاری سه‌شنبه‌ها با دوچرخه با همیاری سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی خبر داد و تصریح کرد: مصمم هستیم که دوچرخه را به ادارات ببریم و برای همین هدف رقابت‌های دوچرخه‌سواری در میان ادارات را هم به‌صورت قهرمانی و هم به‌صورت توسعه دوچرخه‌سواری همگانی در میان ادارات و سازمان‌ها برنامه‌ریزی و از همین هفته کلید خورد.
سرپرست هیات دوچرخه‌سواری استان با اشاره به این‌که نیمی از رکاب‌زنان در مسابقات کشوری از خراسان رضوی می‌باشند گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری که کردیم با حضور جوانان و نوجوانان در خصوص استعدادیابی و نخبه پروری از میان این قشر به موفقیت‌های مدنظر دست‌یابیم.
در این نشست لیلا حیدری که بسیار خسته نشان داد در خصوص کیفیت برگزاری رقابت‌های آسیایی و کسب مدال نقره این مسابقات گفت: باید ابتدا از حمایت فدراسیون ،مربیان به‌خصوص آقای ابو حیدری و همچنین هیات استان تقدیر و تشکر کنم و بهترین رقبا از کره جنوبی و هند بودند که بسیار آماده ظاهر شدند و تصور من این است که قدری کم‌تجربه بودم در غیر این صورت کسب مدال طلا دور از ذهن نبود. امیدوارم با حمایت هیات و حامیان مالی به کارنامه افتخارات خود مدال‌های طلا و نقره را اضافه کنم.
هاشمی جواهری سرپرست اداره کل ورزش و جوانان در این مراسم از واگذاری پیست دوچرخه‌سواری ثامن در یک روز ویژه بانوان خبر داد و گفت با مذاکراتی که انجام شد شورای شهر و شهرداری وسایل ایاب‌وذهاب را فراهم خواهند کرد تا بانوان بتوانند از تمهیدات و برنامه‌های آموزشی و رقابتی در این پیست به‌صورت رایگان استفاده کنند.
شایان‌ذکر است در این مراسم به قهرمانان دوچرخه‌سواری لیلا حیدری و سهیل عباسیان(شهرستان نیشابور) علاوه بر لوح تقدیر هدایایی به‌رسم یادبود اهدا شد.البته هدایای نقدی یکی از مباحث عجیبی بود که عنوان شد به‌طوری‌که سهیل عباسی علیرغم این‌که نتوانست برای کشور مدال رنگی کسب کند هدایای نقدی بیشتری از لیلا حیدری دریافت کرد.
لیلا حیدری که نخستین مدال دوچرخه‌سواری بانوان را کسب کرده، مبلغ ۳۰ میلیون ریال از طرف اداره کل دریافت کرد و مبلغ ۱۰ میلیون ریال هم از هیئت دوچرخه‌سواری استان به‌عنوان هدیه گرفت.البته جوایز معنوی و حمایتی دیگری هم بود که به‌نوبه خود ارزشمند بودند. اما اداره کل ورزش و جوانان مبلغ ۱۰ میلیون ریال و هیئت دوچرخه‌سواری استان هم مبلغ ۵ میلیون ریال را برای عباسیان در نظر گرفت جلسه هدایا در حال پایان‌پذیری بود که دبیر هیات دوچرخه‌سواری نیشابور روی سن رفت و باافتخار عنوان کرد مبلغ ۵۰ میلیون ریال کمک نقدی برای عباسیان در نظر گرفته است .تا جمع هدایای نقدی این ورزشکار که اتفاقا رتبه‌ای هم در مسابقات آسیایی نداشت، از لیلا حیدری بیشتر شود.
در این مراسم خوش‌نویس مدیر امور بانوان استانداری خراسان رضوی،سلیمی عضو شورای شهر مشهد،سروری معاون بانوان اداره کل ورزش استان،اعضای هیات مدیره هیات دوچرخه‌سواری استان و مشهد، خانواده ورزشکاران و قهرمانان ملی ، مربیان،داوران و جمع کثیری از پیشکسوتان نیز حضور داشتند.

  • نویسنده : مجید خروشی