تاریخ‌سازی در داربی‌های پایتخت
تاریخ‌سازی در داربی‌های پایتخت
احمد منشی‌زاده، از دوران فوتبالی‌ و تاریخ‌سازی‌اش در فوتبال ایران سخن گفت.

به گزارش حاشیه ورزش ، در تاریخ، همیشه کلیدواژه‌ای بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد که سرآغاز اتفاقات بسیاری است. معمولا “اولین‌ها” در تاریخ بسیار در ذهن‌ها باقی مانده‌اند و هر کسی که سرآغاز یک رخداد تاریخی بوده است، توانسته موجب جریان‌سازی‌های متعددی در تاریخ شود. این مساله در تاریخ ایران و فوتبال ایران هم مستثنا نیست و شاهد حضور افراد تاثیرگذاری در فوتبال ایران بودیم که موفق شدند خود را در این تاریخ ماندگار کنند.

یکی از این اولین‌ها، اولین زننده گل‌ داربی است. در سال ۴۷ به صورت رسمی اولین بازی داربی پایتخت میان دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شد اما گلی تا آن موقع رد و بدل نشد تا در سال ۴۸ و در دومین مصاف رسمی میان این دو تیم، احمد منشی‌زاده موفق شد در دقیقه ۸ این بازی دروازه سرخ‌پوشان پایتخت را باز کند و خود را در تاریخ فوتبال ایران ماندگار کند.

این اتفاق تاریخی بهانه‌ای شد تا به سراغ احمد منشی‌زاده پیشکسوت قدیمی باشگاه استقلال برویم. او به علت بیماری مدتی است که درگیر کارهای بیمارستان است و او پیش از مصاحبه گفته بود که به بیمارستان چشم رفته است تا کارهای مربوط به چشمش را انجام دهد.

رفت و آمد او از تهران به شمال کشور باعث شده بود تا مدتی در انتظار این پیشکسوت باشیم و فرصتی به دست بیاید و با او گفت‌وگو کنیم. منشی‌زاده در نهایت با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران، به گپ و گفت با خبرنگاران ایسنا نشست و از دوران فوتبالی‌ و تاریخ‌سازی‌اش در فوتبال ایران سخن گفت.