تساوی دستوری در شهرآورد
تساوی دستوری در شهرآورد
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران سال‌ها است به عنوان رقیب‌های سنتی شناخته می‌شوند و دیدارهای بین این دو تیم علاقه‌مندان زیادی دارد. شهرآورد صد و چهارم در ماه مهر برگزار خواهد شد و به این بهانه مهم‌ترین حواشی داربی‌های ماه مهر را بررسی می‌کنیم.

به گزارش حاشیه ورزش

دیدار پرسپولیس و استقلال در داربی صد و چهارم، روز چهارشنبه ۴ مهر ماه برگزار خواهد شد. این دیدار در چارچوب رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک آغاز خواهد شد. تاکنون ۱۳ داربی در ماه مهر برگزار شده که ۴ برد سهم استقلال، ۲ برد برای پرسپولیس و ۷ دیدار با تساوی به پایان رسیده است.

بازگشت ۱۷ دقیقه‌ای تاج

اولین مصاف دو تیم در اولین ماه فصل پاییز در شهرآورد ششم بود که به سوم مهرماه سال ۱۳۴۹ باز می‌گردد. این دیدار که دوستانه بود با نتیجه ۳ بر ۲ به سود تاج به پایان رسید. پرسپولیس در این دیدار با گل‌های علی پروین و حسین کلانی، پیش افتاد اما در ادامه جواد قراب، کارو حق وردیان و عباس مژدهی ورق را به نفع استقلال برگرداندند.

۶ هزار تومان برای افزایش روحیه

داربی بعدی که در ماه مهر برگزار شد، شهرآورد شماره ۱۸ در تاریخ ۲۵ مهر سال ۵۴ بود که پرسپولیس ۲ بر صفر به برتری رسید. این دیدار در حضور بیش از صد هزار نفر در ورزشگاه آزادی آغاز شد. نکته جالب توجه این دیدار به شب قبل بازی برمی‌گردد، پرسپولیسی‌ها با دریافت مبلغ ۶ هزار تومان شارژ شدند تا با انگیزه بالا به مصاف تاج بروند.

ازدحام جمعیت، ۱ کشته و چندین مصدوم

دو مهر سال ۵۵، داربی بیستم در حضور انبوه هواداران سرخابی در ورزشگاه آزادی برگزار شد. پیش از این بازی در مقابل درهای ورودی استادیوم به علت ازدحام جمعیت، ۳۰ نفر زیر دست و پا آسیب دیدند. همچنین یک جوان ۱۷ ساله به همین دلیل و البته به خاطر مشکل قلبی جان خود را از دست داد. آن بازی اولین تساوی یک، یک دو تیم در ماه مهر بود.

پایان طلسم ۷ ساله با گل بزیک

شهرآورد چهل و سوم در سال ۷۵ برگزار شد و پرسپولیس که در آن زمان با نام پیروزی در لیگ آزادگان فعالیت می‌کرد در دقایق پایانی بازی با گل ادموند بزیک، طلسم ناکامی ۷ ساله برابر استقلال را شکست.

تساوی صفر – صفر دستوری

داربی چهل و هفتم حواشی بسیاری داشت، پیروزی (پرسپولیس) با دو اخراجی هم به استقلال نباخت. در آن دیدار نادر محمدخانی و اسماعیل هلالی اخراج شدند و در نهایت این مصاف با تساوی بدون گل پایان یافت. علی‌رضا نیکبخت واحدی، بازیکن استقلال درباره اینکه آیا این تساوی دستوری بود، گفت: در بین دو نیمه به ما دستور دادند که دیدار با نتیجه تساوی به پایان برسد تا جنجالی رخ ندهد. اما حمید استیلی، بازیکن پرسپولیس نظری مخالف داشت و گفت: دستوری در کار نبوده است.

آی بدو آی بدو

۲۳ مهرماه سال ۸۹ و در دربی ۶۹، استقلال و پیروزی (پرسپولیس) صفر بر صفر تا دقایق پایانی به کار خود ادامه دادند تا اینکه در وقت‌های اضافه نیمه دوم و چند ثانیه مانده به پایان بازی، فرهاد مجیدی با عبور از شیث رضایی، توپ را وارد دروازه علی‌رضا حقیقی کرد تا استقلال این بازی را ببرد و شعار «آی بدو آی بدو» توسط هواداران استقلال خلق شود.

ماه مهر برای داربی پر از مساوی بوده و اکنون باید دید در داربی ۱۰۴، شاگردان جواد نکونام و خوان کارلوس گاریدو به چه نتیجه‌ای خواهند رسید. آخرین تساوی در این ماه نیز به زمان شفر و برانکو در سال ۹۷ بر می‌گردد که یا یک فوتبال بی‌روح و بدون گل پایان یافت.

  • منبع خبر : خبر ورزشی