حمایت نشویم تیمداری نمی کنیم
حمایت نشویم تیمداری نمی کنیم
شنا مهارتی است که غالبا به‌عنوان نجات‌دهنده زندگی قلمداد می‌شود و اغلب در سنین اولیه به کودکان آموزش داده می‌شود در همین راستا با توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی که مجموعه‌های آبی در راستای سلامت جسمی شناگران و به‌خصوص خانواده‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش حاشیه ورزش، مجید خروشی_ خانواده‌ها برای فرستادن فرزندان به مجموعه‌های آبی اجتناب می‌کنند به سراغ رییس هیات شنای خراسان ر ضوی رفتیم و در این خصوص به گفت‌وگو نشستیم. حسین گرایلی با اشاره به این‌که روزانه مجموعه‌های آبی در مشهد کنترل و بررسی می‌شود،در خصوص کنترل و بازرسی از استخرهای شنا می‌گوید: کنترل و بازرسی سلامت مجموعه‌های آبی بر عهده سازمان بهداشت است و نکات فنی و تخصصی مربیان و برنامه‌های آموزشی بر عهده هیات است که در این راستا اطلاع‌رسانی جامع در دفتر هیات صورت می‌گیرد و توصیه می‌کنم با توجه به نزدیک شدن به تابستان و اوقات فراغت خانواده‌ها توجه به تبلیغات فضای مجازی نکنند و برای اطمینان از مجموعه‌های ورزشی مجوز دار و با هماهنگی هیات شنا استان برای آموزش شنا فرزندان اقدام کنند.

ناگفته نماند مجموعه‌های آبی موظف هستند مجوزها و پروانه فعالیت را در بدو ورودی مجموعه‌های آبی در دید انظار عمومی قرار دهند. وی با اشاره به تبلیغات فضای مجازی برای آموزش شنا گفت: معتقدم 10 جلسه تمرین برای آموزش شنا کفایت نمی‌کند بلکه فرد فقط فرامی‌گیرد هنگام شنا غرق نشود برای آموزش صحیح و اصلاح تکنیک زمان بیشتری لازم است .

گرایلی در ادامه تصریح کرد: آموزش شنا سطح بندی شده است و در هر سطح بر اساس برنامه فدراسیون مراحل آموزش طی می‌شود و مربیان بر اساس جزوات و کتابچه‌هایی که در اختیاردارند مراحل آموزش را باید طی کنند.و 4مرحله آموزش شنا در صورت استعداد و تمرین‌های مستمر شناگران بیش از 2سال زمان خواهد برد. وی به عوامل تاثیر گذار به آموزش و یادگیری شناگر اشاره و گفت: سن فرزند،استعداد،روش و طریقه آموزش ،شرایط محیطی و صبوری مربی در هنگام آموزش نقش تاثیر گذاری در فراگیری شناگر دارد. وی تاکید کرد: خانواده‌ها از آموزش شنا فرزندان در باغ ویلاها و مراکز خصوصی خودداری کنند گرایلی در ادامه با اشاره به این‌که ورزش استان حال مساعدی ندارد اضافه کرد: بیش از 10 سال است که در شنا رتبه نخست را در لیگ برتر کشور کسب کردیم اما امسال با توجه به این‌که حامی مالی نداریم و از طرفی استخر اختصاصی در اختیار نداریم بعید است که در لیگ برتر تیم داری کنیم. وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات استعدادیابی،پیشکسوتان و جشنواره‌ها به مناسبت‌های ویژه را هیات شنای استان در دستور کار قرار داده است و حتی سال گذشته 4دوره میزبانی مسابقات کشوری را برگزار کردیم که امیدواریم امسال نیز این روند طی شود. رییس هیات شنای خراسان رضوی در خصوص به‌روزرسانی علم آموزش مربیان گفت: تمام مربیان شنا بایستی به‌صورت سالیانه در کلاس‌های بازآموزی شنا شرکت نموده و عضویت سایت فدراسیون شنا را داشته از فدراسیون تاییده اخذ نمایند در غیر این صورت مورد تایید هیات شنا خراسان رضوی نیست.هم‌اکنون 12 کلاس بازآموزی با حضور بیش از 50 نفر مربی شنا بانوان برگزار کردیم مه متاسفانه فقط 10 درصد آقایان از این دوره‌ها استقبال کردند و بر این اساس پروانه فعالیت این مربیان بررسی و در صورت پشت سر نگذاشتن دوره‌های بازآموزی لغو خواهد شد.