رئیس جدید فدراسیون ایتالیا در پاییز مشخص می‌شود
رئیس جدید فدراسیون ایتالیا در پاییز مشخص می‌شود
تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ایتالیا برای تعیین رئیس جدید مشخص شد.

به گزارش حاشیه ورزش

فدراسیون فوتبال ایتالیا تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جدید خود را پس از حذف ناامیدکننده تیم ملی این کشور از مرحله گروهی یورو 2024 اعلام کرد. این انتخابات در تاریخ چهارم نوامبر برگزار خواهد شد. گابریله گراوینا، رئیس فعلی فدراسیون، بلافاصله پس از حذف ایتالیا از یورو خواستار برگزاری این انتخابات شده بود که پس از آن به تعویق افتاد و اکنون دوباره تایید شده است.

گراوینا پس از نمایش ضعیف تیم ملی ایتالیا تحت هدایت لوچانو اسپالتی تحت فشار شدید قرار دارد. در اوایل ماه جولای، هم گراوینا و هم اسپالتی با درخواست‌های استعفا مواجه شدند، اما رئیس فدراسیون از کناره‌گیری خودداری کرد و از سرمربی تیم ملی نیز حمایت کرد و تاکید کرد که ایتالیا با انتخاب اسپالتی در تابستان گذشته، یک پروژه چند ساله را آغاز کرده است.

گراوینا که در ماه سپتامبر 71 ساله می‌شود، از سال 2018 ریاست فدراسیون فوتبال ایتالیا را بر عهده دارد و همچنین به عنوان نایب رئیس کمیته اجرایی یوفا فعالیت می‌کند.

گراوینا یک روز پس از حذف ایتالیا از یورو 2024 گفت: «امروز روز خاصی است و احساسات و چیزهای زیادی برای تأمل از دیروز وجود دارد. ما متاسفیم که نتوانستیم شادی که هواداران ایتالیایی سزاوار آن بودند را به آنها بدهیم، متاسفیم برای نتیجه، می‌دانیم که این چیزها تحت تاثیر متغیرهای زیادی از جمله شکست قرار دارند.»

او ادامه داد: «ما چیزی برای پنهان کردن نداریم، اما باید همچنان مسئولیت‌پذیر باشیم. دیروز گفت‌وگوی طولانی با سرمربی داشتیم و فکر می‌کنم کنار گذاشتن یک پروژه چند ساله پس از هشت یا نه ماه برای حل مشکلات غیرقابل تصور است.»

«مهم‌ترین بخش پروژه ما مربی‌ای است که نه تا ده ماه است اینجا بوده و همیشه همه بازیکنان در دسترس‌اش نبوده‌اند. ما باید اعتماد کنیم، زیرا 60 روز دیگر چالش جدیدی در پیش داریم. اسپالتی اعتماد ما را جلب کرده است، یک چالش جدید در 60 روز آینده آغاز می‌شود و نمی‌توانیم امیدوار باشیم که ناگهان یک رونالدو، مسی یا امباپه در ایتالیا ظاهر شود. ما باید برای استعدادی که در کشورمان وجود دارد ارزش قائل شویم، همه تیم‌های جوانان برای مراحل نهایی تورنمنت‌ها صعود کرده‌اند.»

  • منبع خبر : خبر ورزشی