رمزگشایی ایرنا از اتفاقی باورنکردنی در موی‌تای بانوان
رمزگشایی ایرنا از اتفاقی باورنکردنی در موی‌تای بانوان
ابعاد جدیدی از اتفاق باورنکردنی در رشته موی‌تای و حضور بدون حجاب بانوان این تیم در مسابقات ازبکستان را فاش کرد.

به گزارش حاشیه ورزش به ‌نظر می‌رسد مشکلات و حواشی رشته موی‌تای تا زمانی‌که وزارت ورزش تکلیف این ورزش پرطرفدار را مشخص نکند، به پایان نخواهد رسید.

حضور بدون حجاب بانوان این رشته در مراسم رژه مسابقات ازبکستان که با عنوان قهرمانی آسیا برگزار شد، جدیدترین اتفاقی است که باعث ورود دوباره حواشی به موی‌تای شده، اتفاقی که هیچ فردی نمی‌خواهد آن را به گردن بگیرد.

اکنون فدراسیون بین‌المللی موی‌تای (ایفما)، جواد نصیری را به عنوان نماینده تام‌الاختیار خود در ایران معرفی کرده، فردی که سال‌هاست مسئولیت این رشته را در اختیار دارد. از سوی دیگر، فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، فرید نقدی را به عنوان رئیس این انجمن منصوب کرده که این دو دستگی موجب بروز حواشی و مشکلات زیادی در موی‌تای‌ شده است.‌

در خصوص اتفاقات عجیب رخ داده در ازبکستان که فرسنگ‌ها با اعتقادات و قوانین جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد، یوسف بهتری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی به ایرنا، گفت: این تیم از سوی فدراسیون اعزام نشده بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم فوق به ایران بازگشته است؟ بیان کرد: شنیده‌ام آنها بازگشته‌اند و حتی از اقدام خود ابراز ندامت کرده‌اند. آنها گفته‌اند که نمی‌دانستند رژه آنها فیلمبرداری می‌شود!

بهتری در خصوص اینکه “شاه‌صنم صدیقی” عضو کمیته فنی بانوان انجمن موی‌تای فدراسیون رزمی مسئولیت تیم اعزامی را برعهده داشته اما فدراسیون می‌گوید در اعزام این تیم نقشی نداشته است که این مساله دو گانگی را در صحبت‌های آنها ایجاد کرده، گفت: چون مشاغل حساس نیستند (سپس تلفن رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی قطع و از دسترس خارج شد و چند تماس و حتی پیام خبرنگار ایرنا نیز نتوانست موجب برقراری ارتباط مجدد شود!)

منبع :ایرنا 

  • منبع خبر : ایرنا