رمضان جمالپور: کیفیت جام تختی بالا است
رمضان جمالپور: کیفیت جام تختی بالا است
سرپرست هیات کشتی خوزستان تاکید کرد: برای رساندن کشتی خوزستان به جایگاه شایسته خود نیازمند حمایت مسئولان ارشد استانی هستیم.

به گزارش حاشیه ورزش ،رمضان جمالپور درباره میزبانی اهواز از رقابت های کشتی فرنگی جام تختی، اظهار کرد: رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی با حضور ۱۳۷ کشتی گیر داخلی و کشتی گیران کشورهای ارمنستان و تونس از صبح چهارشنبه تا بعد از ظهر جمعه به میزبانی سالن ۲۵۰۰ نفری آب و برق اهواز برگزار می شود. ما نیز تمام سعی خود را به کار گرفتیم تا مسابقات با بهترین کیفیت و در حد نام این جام بزرگ برگزار شود.

سرپرست هیات کشتی خوزستان، افزود: رقابت ها با توجه به اینکه جام تختی آخرین مرحله چرخه انتخابی تیم ملی است، سطح بالایی داشت و محمد بنا سرمربی تیم ملی نیز از نزدیک نظاره گر این مسابقات بود که نشان دهنده اهمیت رقابت های جام تختی است. اعزام نفرات برتر به رقابت های آسیایی و تلاش کشتی گیران داخلی برای نشان دادن توانایی های خود برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باعث شد با همه توان در این جام کشتی بگیرند و همین موضوع نیز باعث افزایش سطح کیفی مسابقات خواهد بود.

وی درباره علت حضور کم تعداد کشورهای خارجی در این مسابقات گفت: هماهنگی برای حضور تیم های خارجی بیشتر با فدراسیون کشتی بود و هیات کشتی نقش چندانی در این موضوع نداشت اما بحث شیوع کرونا نقش زیادی در کاهش تیم های خارجی جام تختی داشت. قطعا حضور پر رنگ تر کشورهای خارجی باعث افزایش هر چه بیشتر سطح کیفی این مسابقات می‌شود.

وی درباره هزینه میزبانی از این مسابقات گفت: هزینه ها بالا بود. از مجموع ۱۳۸ کشتی گیر ایرانی حاضر در مسابقات، ۴۲ نفر کشتی گیران استان خوزستان بودند و سعی کردیم کشتی گیران استان از این فرصت میزبانی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در مسابقات آسیایی و جهانی بیشترین بهره را ببرند. فدراسیون کشتی و اداره کل ورزش استان در بحث برگزاری کمک حال ما بودند و قول هایی هم داده شد که امیدوارم عملی شود. متاسفانه مسئولان سیاسی استان و استانداری کمک چندانی برای میزبانی خوزستان از جام تختی نداشتند.

جمالپور در پایان گفت: خوزستان پتانسیل بالایی در سطح قهرمانی کشتی ایران دارد و قهرمانان بزرگی را به کشتی ایران و جهان معرفی کرده است. تمام تلاش ما در هیات کشتی خوزستان رساندن کشتی استان به جایگاه شایسته خود و حل مشکلات کشتی استان است. قطعا در این راه به حمایت هر چه بیشتر مسئولان استانی نیازمندیم. هزینه ها را بیشتر به صورت شخصی و یا جذب اسپانسر پوشش دادیم و برای پیشبرد اهداف به حمایت نیاز داریم.