سردار و سپاهان در افتتاحیه دوران تازه فوتبال آسیا!
سردار و سپاهان در افتتاحیه دوران تازه فوتبال آسیا!
جزئیات دقیق معتبرترین تورنمنت باشگاهی فصل پیش روی آسیا اعلام شد.

به گزارش حاشیه ورزش

با اختصاص جایگاه‌های غیرمستقیم برای رقابت‌های معتبر ACL Elite 2024/25، تیم‌های الغرافه قطر، فولاد مبارکه سپاهان ایران و شباب الاهلی امارات متحده عربی برای یک جایگاه در مرحله لیگ (غرب) رقابت خواهند کرد و شاندونگ تایشان از چین به مصاف بانکوک یونایتد تایلند خواهد رفت تا برای شرق نیز تصمیم‌گیری شود. دو تیم برنده به 22 باشگاهی می‌پیوندند که مستقیماً به مرحله نهایی لیگ راه یافته‌اند، در حالی که سه تیم حذف شده مستقیماً وارد مرحله گروهی ACL دو می‌شوند.

مرحله مقدماتی ACL Elite 2024/25 از ساعت 19:45 روز سه‌شنبه در غرب با میزبانی سپاهان از شباب الاهلی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز می‌شود.

تیم میزبان که با قهرمانی در جام حذفی فصل 2023/24 برای پنجمین بار به مقام خود دست یافته است، 14 بار در سطح اول باشگاهی آسیا حضور داشته که بیشترین تعداد از سوی باشگاه‌های ایران است. قهرمان پنج دوره لیگ در سال 2007 به فینال رسید و در فصل 2023/24 به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافت.

شباب الاهلی قصد دارد رکورد شکست‌ناپذیری خود را در برابر سپاهان افزایش دهد، با یک پیروزی و یک تساوی در تنها دو دیدار خود تا به امروز که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2014 برگزار شد. شباب الاهلی که هشت بار قهرمان لیگ حرفه‌ای امارات شده است، در فصل 2023/24 لیگ نایب‌قهرمان شد و 9 بازی قبلی در لیگ قهرمانان آسیا را پشت سر گذاشته است. رسیدن به فینال 2015 بهترین عملکرد آنها در تاریخ است.

برنده این دیدار روز 13 آگوست برای رسیدن به مرحله نهایی لیگ (غرب) به مصاف الغرافه می‌رود و این مسابقه ساعت 18:30 در ورزشگاه البیت الخور برگزار خواهد شد. تیم قطری که هشت بار قهرمان لیگ شده است، در فصل 2023/24 سوم شد و پس از از دست دادن فصل قبل، به بازگشت به لیگ برتر قاره‌ای چشم دوخته است. الغرافه که 9 بار به لیگ قهرمانان آسیا راه یافته است، یک‌چهارم نهایی سال 2010 را به عنوان بهترین دستاورد خود به حساب می‌آورد.

همچنین در 13 آگوست، شاندونگ تایشان از بانکوک یونایتد در مرکز ورزشی المپیک جینان استقبال می‌کند تا هر دو برای تنها مرحله لیگ (شرق) رقابت کنند. این دیدار ساعت 8 شب آغاز می‌شود.

پس از مشخص شدن 24 تیم نهایی، قرعه‌کشی در تاریخ 16 آگوست برای تصمیم‌گیری در مورد بازی‌های مرحله نهایی لیگ، که شامل دو لیگ 12 تیمی (هر کدام برای مناطق غرب و شرق) خواهد بود، انجام می‌شود. این مسابقات از 16 سپتامبر 2024 تا 19 فوریه 2025 برگزار خواهد شد و هر تیم با هشت حریف مختلف در منطقه خود به صورت چهار بازی خانگی و چهار بازی خارج از خانه رقابت خواهد کرد.

22 تیمی که مستقیماً به مرحله لیگ راه یافته‌اند به شرح زیر است:

غرب: الهلال، باشگاه النصر، الاهلی عربستان (عربستان سعودی)، السد، الریان (قطر)، پرسپولیس، استقلال (ایران)، العین، الوصل (امارات متحده عربی)، پاختاکور (ازبکستان)، الشرطه (عراق)

شرق: ویسل کوبه، کاوازاکی فرونتال، یوکوهاما اف. مارینوس (ژاپن)، اولسان هیوندای، پوهانگ استیلرز، گوانگجو اف سی (کره جنوبی)، پورت اف سی (تایلند)، شانگهای شنهوا (چین)، بوریرام یونایتد (تایلند)، سنترال کوست مارینرز (استرالیا)، جوهور دارالتعظیم (مالزی)

هشت تیم برتر از هر لیگ به مرحله یک‌شانزدهم نهایی راه پیدا می‌کنند و پس از آن یک فینال متمرکز منحصر به فرد در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبر ورزشی