شروع طوفانی میزبان در بازی افتتاحیه
شروع طوفانی میزبان در بازی افتتاحیه
تیم ملی فوتبال آلمان در بازی افتتاحیه یورو با نتیجه 5-1 اسکاتلند را شکست داد.

حاشیه ورزش:

تیم ملی فوتبال آلمان در بازی افتتاحیه یورو 2024 امشب در ورزشگاه آلیانز آرنا از اسکاتلند در گروه A میزبانی کرد و با نتیجه پرگل 5-1 برنده شد.

آلمان در این دیدار کاملا برتر از حریف بود و در نیمه نخست سه گل به ثمر رساند و با توجه به اینکه اسکاتلند در دقایق پایانی نیمه اول یک بازیکن اخراجی داشت، شانسی برای بازگشت نداشت و برتری آلمان‌ها در نیمه دوم هم ادامه پیدا کرد و در نهایت به یک برتری پرگل رسیدند.

آلمان بازی را با حضور پرتعداد تماشاگرانش خیلی خوب آغاز کرد و اولین حمله توسط فلوریان ویرتز رقم خورد که در دقیقه 2 به سمت دروازه ضربه زد اما آفساید او اعلام شد.

2043645

فشار آلمان در زمین حریف حفظ شد و آن‌ها بازی را در کنترل داشتند که خیلی زود به گل رسیدند. در دقیقه 10 پس از ارسال تونی کروس، یوشوا کیمیش توپ را کنترل کرد و با پاس عرضی برای ویرتز موقعیت ساخت که او با ضربه پای راست با وجود واکنش دروازه‌بان حریف، توپ را به گل تبدیل کرد.

آلمان برای رسیدن به گل دوم زمان زیادی را سپری نکرد و به زودی در دقیقه 20 به دومین گل رسید. کای هاورتز پاس رو به جلوی ایلکای گوندوگان را پس از کنترل در محوطه جریمه به جمال موسیالا رساند و ضربه پرقدرت او دور از دستان آنگس گان به گل تبدیل شد.

2043647

در دقیقه 25 سقوط جمال موسیالا در نزدیکی محوطه جریمه مشکوک به پنالتی بود که با بررسی VAR مشخص شد ضربه ایستگاهی نزدیک به محوطه جریمه به سود آلمان اعلام می‌شود. این ضربه توسط هاورتز به سمت دروازه فرستاد شد که دروازه‌بان اسکاتلند به خوبی آن را مهار کرد.

اسکاتلند تلاش زیادی داشت تا از پرس آلمان خارج شد و حملات خطرناکی را شکل بدهد اما در این امر موفق نبود تا پس از چند تلاش، در نهایت این آلمان باشد که به گل سوم می‌رسد!

در دقیقه 44 پورتئوس با خطای خطرناک گوندوگان را در محوطه جریمه سرنگون کرد که پس از بررسی کمک داور ویدیویی و تصمیم داور، پنالتی به سود آلمان اعلام شد. در دقیقه 45+1 این سریع پنالتی توسط هاورتز به گل تبدیل شد.

2043648

اسکاتلند بازی را در نیمه دوم کمی بهتر از 45 دقیقه نخست آغاز کرد اما اولین موقعیت جدی توسط آنتونیو رودیگر شکل گرفت که در دقیقه 51 شوت خطرناک او توسط دروازه‌بان مهار شد.

در دقیقه 58 ویرتز فرصت خوبی داشت که دومین گل خود را به ثمر برساند اما ضربه او روی ارسال به محوطه جریمه با اختلاف بسیار زیاد به بیرون رفت. لروی سانه و نیکلاس فولکروگ در میان حملات آلمان در دقیقه 63 وارد زمین شدند تا قدرت خط حمله این تیم را دوچندان کنند.

2043649

فولکروگ خیلی زود اثر خودش در بازی را بجا گذاشت و در دقیقه 70 موفق شد توپ سرگردان در محوطه جریمه را با ضربه والی به گل چهارم آلمان تبدیل کند.

آلمان بازی را بسیار خوب مدیریت می‌کرد و اجازه حمله به اسکاتلند نمی‌داد که در دقیقه 80 فولکروگ موفق شد با وجود مقاومت دروازه‌بان یک گل دیگر هم بزند اما پرچم کمک داور بالا رفت و این گل مردود اعلام شد.

در دقیقه 89 اسکاتلند به یک گل عجیب رسید. ارسال ضربه ایستگاهی به محوطه جریمه آلمان با ضربه سر مک‌کنا همراه شد و رودیگر که به سمت دروازه آلمان در حال چرخش بود با ضربه سر مانوئل نویر را غافلگیر کرد و گل به خودی زد.

2043650

گل به خودی مدافع رئال مادرید، آخرین گل این بازی پرماجرا نبود و امره جان که چند دقیقه از حضورش به عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب آلمان می‌گذشت هم موفق به گلزنی شد.

2043651

جان در نزدیکی محوطه جریمه پاس گوندوگان را دریافت کرد و با ضربه فنی پای راست توپ را دور از دستان گان به گل پنجم آلمان تبدیل کرد تا شروع طوفانی میزبان یورو را تکمیل کند.


در آستانه این بازی ترکیب دو تیم به شرح زیر اعلام شده است:

ترکیب آلمان: مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، جاناتان تاه، یوشوا کیمیش، کای هاورتز، تونی کروس، جمال موسیالا، فلوریان ویرتز، ماکسیمیلیان میتلشتاد، ایلکای گوندوگان، رابرت آندریش

2043572
2043599

ترکیب اسکاتلند: آنگس گان، آنتونی رالستون، اندی رابرتسون، اسکات مک تامینی، کیه‌ران تیرنی، جان مک‌گین، کارون مک‌گرگور، چِه آدامز، رایان کریستی، جک هندری و رایان پرتئوس

2043573
2043600

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های آلمان و اسکاتلند را در همین صفحه از “ورزش سه” دنبال کنید:

بازی از دور نخست گروه A – یورو 2024
جمعه: 25/03/1403 ؛ ساعت: 22:30
ورزشگاه: آلیانس آرنا /  75 هزار تماشاگر
گروه داوری: کلمنت تورپین / کمک‌ها: نیکولاس دانوس، بنجامین پیجس؛ داور چهارم: فرانسوا لتکسیه / داور VAR: جروم بریزارد


⚽️شرح گل ها:

آلمان یک – صفر اسکاتلند: (دقیقه 10: فلوریان ویرتس): بازیکنان آلمان از سمت راست حرکتی را آغاز کردند که پاس در عرض کیمیش به ویرتس رسید و ضربه او از پشت محوطه جریمه پس از واکنش بد انگس گان گلر اسکاتلند، وارد دروازه شد تا نخستین گل جام توسط ستاره لورکوزن به ثمر برسد.

آلمان دو – صفر اسکاتلند: (دقیقه 19: جمال موسیالا): پاس در عمق گوندوغان به کای هاورتس رسید و او پس از یک سر توپ، درون محوطه جریمه به موسیالا پاس داد که شوت محکم این بازیکن به طاق دروازه اسکاتلند چسبید.

آلمان سه – صفر اسکاتلند: (دقیقه 45+1: کای هاورتس): پس از تکل خشن و شدید رایان پورتیس به روی پای گوندوغان، داور به بازبینی صحنه پرداخت و یک خطای پنالتی به سود میزبان اعلام کرد که کای هاورتس پشت این توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت سنگربان اسکاتلند وارد دروازه کرد.

آلمان چهار – صفر اسکاتلند (دقیقه 68: نیکلاس فولکروگ): روی یک حمله از سمت راست، پاس گوندوغان به نیکلاس فولکروگ رسید و این بازیکن نیز با یک شوت روی پا دیدنی و محکم، توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا پیروزی میزبان شیرین‌تر شود.

آلمان چهار – یک اسکاتلند (دقیقه 87: آنتونیو رودیگر – گل بخودی): ارسال ضربه کاشته رابرتسون به روی دروازه با تأثیرگذاری مک کنا همراه شد و توپ با برخورد به سر رودیگر، وارد دروازه آلمان شد تا بازی چهار بر یک شود.

آلمان پنج – یک اسکاتلند (دقیقه 90+3: امره جان): پس از پاسکاری‌های خوب و حرکت تیمی بازیکنان آلمان، پاس توماس مولر به امره جان رسید و شوت فنی و بغل پای او به شکل تماشایی به گوشه دروازه رفت و به گل پنجم میزبان تبدیل شد.


⏱لحظات حساس:

دقیقه 1: پاس در عمق رودیگر به ویرتس رسید که ضربه او در موقعیت تک به تک را انگس گان مهار کرد که کمک داور بازی آفساید او را اعلام کرد.

دقیقه 24: پس از خطایی که به روی موسیالا رخ داد، کلمنت تورپین ابتدا اعلام خطای پنالتی کرد اما پس از بازبینی صحنه مشخص شد که این خطا پشت محوطه جریمه رخ داده که در ادامه نیز ضربه هاورتس را سنگربان اسکاتلند مهار کرد.

دقیقه 31: موسیالا موفق شد دروازه را برای بار سوم باز کند ولی پیش از آن، خطای هند هاورتس اعلام شده بود و گل رد شد.

دقیقه 42: ارسال دقیق کیمیش به روی دروازه با ضربه سر گوندوغان همراه شد که توپ را ابتدا گلر اسکاتلند برگشت داد و در ادامه ضربه مجدد بازیکنان آلمان با برخورد به مدافعان دور شد.

دقیقه 51: شوت رودیگر از پشت محوطه جریمه را سنگربان اسکاتلند به زحمت راهی کرنر کرد.

دقیقه 58: ارسال دیدنی موسیالا به روی دروازه از روی سر هاورتس رد شد و به ویرتس رسید که شوت سر ضرب او به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 60: حرکت موسیالا از سمت چپ و ارسال زمینی او توسط گان با پا برگشت داده شد که در ادامه توپ به گوندوغان رسید و شوت او توسط مدافعین برگشت داده شد.

دقیقه 66: ارسال کرنر بازیکنان آلمان توسط مدافعان برگشت داده شد و در ادامه نیز شوت بی دقت ماکسیمیلیان میتلشتاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 76: نیکلاس فولکروگ موفق شد دروازه اسکاتلند را باز کند ولی به دلیل حضور این بازیکن در شرایط آفساید، این گل رد شد.

دقیقه 83: ضربه نرم و آرام سانه را سنگربان اسکاتلند به راحتی مهار کرد.


🔴کارت قرمز:

اسکاتلند: رایان پورتیس (44)

  • منبع خبر : ورزش سه