عاشق آبادان شدم و با سقوط گریه کردم
عاشق آبادان شدم و با سقوط گریه کردم
مهاجم عراقی صنعت نفت در شرایطی از این تیم جدا خواهد شد که سقوط این تیم به لیگ یک به شدت او را تحت تاثیر قرار داده است.

حاشیه ورزش:

علی یوسف در تابستان گذشته به صنعت نفت پیوست و در لیگ بیست و سوم عملکرد قابل توجهی داشت. او موفق شد در این تیم بحران‌زده ۴ گل به ثمر برساند و ۵ پاس گل دهد تا با وجود سقوط نفتی‌ها به لیگ یک، به مهره تاثیرگذار طلایی‌پوشان تبدیل شود.

علی یوسف که سابقه بازی در تیم ملی عراق و باشگاه الزورا را دارد، در طول این فصل به یکی از بازیکنان محبوب هواداران صنعت نفت تبدیل شده بود. او در پایان فصل با اتمام قراردادش با این باشگاه به کار خود در جمع آبادانی‌ها پایان داد و در حال حاضر در حال بررسی شرایط برای تصمیم‌گیری درباره آینده خود است.

او امروز در گفتگویی با خبرنگار ما درباره شرایط نفت، دلایل سقوط این تیم و هواداران آبادانی صحبت کرده است:

* یک فصل حضور در فوتبال ایران از نظر شخصی برایت چطور بود؟ توانستی به اهدافی که داشتی، برسی؟

از نظر شخصی تا حدودی فصل موفقی داشتم اما اهدافی که من در ذهن خودم تعیین کرده بودم، به طور کامل به دست نیامدند. اهداف من بسیار بزرگ و جاه‌طلبانه است و دلیل اینکه به همه اهدافی که مد نظرم بود نرسیدم، شرایطی بود که در باشگاه با آن مواجه بودم و خارج از کنترل من بود.

* شرایط صنعت نفت چقدر شبیه چیزی بود که تصور می‌کردی؟
صادقانه بگویم، شرایط تیم کاملاً با انتظارات من متفاوت بود.

2019105

* یک فصل در تیمی حضور داشتی که ثبات بالایی نداشت و در طول فصل چند مربی کار کردی. این موضوع چقدر روی فوتبالت تاثیر منفی داشت؟
همانطور که همه می‌دانند ثبات در عرصه فوتبال بسیار مهم است، اما این افتاق برای تیم صنعت نفت در فصل گذشته رخ نداد. با این شرایط طبیعی بود بی ثباتی‌ای که در طول فصل تجربه کردیم، تأثیر قابل توجهی در سطح تیم به طور کلی، نه روی یک بازیکن خاص، داشته باشد.

* درباره جو و شرایط صنعت نفت صحبت کن. فکر می‌کنی چی باعث شد این تیم سقوط کند؟ 
راستش من عاشق آبادان شدم. طرفداران، دیوانه‌وار این تیم را دوست داشتند و این چیزی بود که به من انگیزه می‌داد تا بهترین‌ عملکردم را ارائه بدهم، سقوط تیم، دلایل زیادی داشت، اما تصمیم گیرندگان در مدیریت باشگاه کسانی هستند که بیشترین و مهم‌ترین نقش را در این اتفاق دارند.

* حضور در فوتبال ایران چه تجربه و پیشرفتی را برای تو به همراه داشت؟
من از نظر فنی در لیگ ایران خیلی تجربه زیادی به دست آوردم و همچنین از مربیانی که با آنها کار کردم بسیار یاد گرفتم. همه مربیان محترم و در سطح فنی بالا بودند و من هنوز هم احترام زیادی برای آنها قائل هستم و قدردان زحمات‌شان هستم. من رابطه بسیار خوبی با آنها دارم.

1958051

* درباره تفاوت‌های لیگ ایران و عراق صحبت کن.
از نظر فنی بین لیگ ایران و عراق تفاوت‌هایی وجود دارد. بازی در ایران نیاز به سطح بدنی بالایی دارد و رقابت بین تیم‌ها نسبتا نزدیک است. این موضوع باعث پیشرفت من از نظر فیزیکی و فنی شد و تاثیر مثبتی روی من داشت.

* چه برنامه‌ای برای آینده‌ات داری و چقدر احتمال دارد فصل بعد هم در لیگ ایران باشی؟
از لیگ ایران پیشنهادهایی دارم و در حال بررسی آنها هستم. اگر تیمی به اندازه آرزوهای بزرگ من باشد، برای فصل بعد در لیگ ایران ادامه خواهم داد.

* ارتباطت با هواداران صنعت نفت چطور بود و فکر می‌کنی آنها چه تفاوتی با هواداران سایر تیم‌هایی که در بازی کردی، داشتند؟
من عاشق آبادان هستم و هواداران آبادان را به طور غیرقابل توصیفی دوست دارم. مردم آبادان از فوتبال نفس می‌کشند و تیم صنعت نفت را فوق العاده دوست دارند. وقتی می‌دیدم هواداران تیم به خاطر نتایج غمگین شده‌اند، خیلی غمگین می‌شدم و این موضوع باعث شد بعد از باخت چند بازی گریه کنم. من می‌دانم که هواداران آبادان هم من را دوست دارند و بارها اتفاقاتی افتاد که بیانگر علاقه آنها به‌ من بود. صریح بگویم خیلی برای هواداران آبادانی ناراحتم و امیدوارم به زودی به لیگ برتر برگردند و آنها را خوشحال ببینم.

* می‌دانستی آبادان به برزیل ایران معروف است؟
بله، تقریبا هر روز این جمله را می‌شنیدم‌ وقتی تیم آبادان می‌برد، فضای شادی فوق العاده ای را با آنها تجربه می کردم. احساس من نسبت به صنعت نفت و مردم آبادان هرگز تغییر نمی‌کند، چون علاقه شدیدی نسبت به این شهر و مردمش در در دل خودم دارم.

  • منبع خبر : ورزش سه