مرا هزار امید است، هر هزار تویی
مرا هزار امید است، هر هزار تویی
امروز علاوه بر اینکه از چهره تیم قهرمان پرده برداشته می‌شود، تکلیف دومین تیم سقوط کننده پس از صنعت نفت آبادان هم مشخص خواهد شد.

حاشیه ورزش:

رقابت تنگاتنگی میان سه تیم پیکان، فولاد و استقلال خوزستان وجود دارد و امکان دارد هر لحظه نتایج، به غیر ممکن‌ترین شکل ممکن تغییر پیدا کند.

استقلال خوزستان در نیم فصل دوم با خرید بازیکنانی مثل اندونگ، آسو رستم و ساویو توانست تا حدی خود را برای حفظ و ماندگاری در لیگ برتر آماده کند؛ هر چند که در جدول فعلی، آبی‌های خوزستان با ۲۵ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار گرفته‌اند و هنوز هیچ چیز برای تعیین دومین تیم سقوط کننده به لیگ آزادگان، روشن و واضح نیست.

در این حین، بازیکن شگفت انگیزی که با عملکردش تعجب همگان را برانگیخته و حسابی مقابل تیم‌های بزرگ آقایی می‌کند، جواد آقایی پور است. بازیکنی که دومین فصل حضورش در استقلال خوزستان را تجربه می‌کند و از همان ابتدای لیگ بیست و سوم و تماشای بازی‌های او، می‌شد حدس زد که او جزو سوپرایز‌های فصل بیست و سوم لیگ برتر به شمار می‌آید‌.

او تا قبل از پیوستن به استقلال خوزستان، در دو تیم سپیدرود رشت و شهرداری آستارا بازی می‌کرد. در واقع او که متولد شهر رشت است، توانست تجربه پنج سال حضور در دو تیم شمالی فوتبال کشور را بدست بیاورد.

فصل گذشته که استقلال خوزستان در لیگ آزادگان حاضر بود، جواد آقایی پور در آن رقابت‌ها سهم بسزایی در صعود آبی‌های خوزستان به عنوان تیم دوم به لیگ برتر داشت. آقایی پور در بیست دیداری که پا به زمین گذاشت، موفق شد یازده گل به ثمر برساند. حال با توجه به فاصله زیاد کیفی میان لیگ آزادگان و لیگ برتر، این مهاجم رشتی به گلزنی خود در لیگ برتر ادامه داده و تا به اینجای فصل، به تنهایی 9 گل وارد دروازه رقبا کرده و در چند هفته ماقبل پایانی، یک عملکرد کم نظیر از خود به نمایش گذاشته است.

به ثمر رساندن گل‌های مهم و حیاتی در نیم فصل دوم برای بقا، نشان می‌دهد که اگر سیروس پور موسوی، سرمربی استقلال خوزستان، در نیم فصل اول به سراغ خرید مهره‌هایی همچون اندونگ، ساویو روبرتو و آسو رستم می‌رفت و بیشتر از یک نیم فصل برای هماهنگی به آنها زمان و میدان می‌داد، چه بسا که امکان داشت آمار گل جواد آقایی پور به همان نسبت بالا برود و تعداد گل‌های او دو رقمی شود!

شاید یکی از بازیکنانی که در طی فصل، بیش از هر بازیکنی تیم پرسپولیس را اذیت کرد و به سرخ‌ها ضربه زد، همین جواد آقایی پور بود. می‌توان اذعان داشت که آقایی پور یکی از کابوس سرخ‌ها در طول این فصل به شمار می‌آید.

ثبت دو گل در بازی رفت و دو پاس گل در دیدار برگشت، به خوبی اثبات می‌کند که چرا او، شایسته این مقدار توجه و اهمیت از سوی رسانه‌ها است. او مهره‌ای بود که در نقل و انتقالات زمستانی سال گذشته، مورد توجه تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان واقع شده بود و این سه تیم به دنبال به خدمت گرفتن او بودند اما وینگ بک تکنیکی و سرعتی آبی‌های خوزستان تصميم گرفت که در این تیم بماند.

جدا از بحث نتایج تیمی استقلال خوزستان و مسائل بقا و سقوط، آقایی پور از حیث انفرادی عملکرد موفقی داشته و فصل خوبی را از لحاظ آمار و ارقام پشت سر گذاشته است. به هر روی، باید دید که جواد آقایی پور، بازیکن بیست و چهار ساله آبی‌های خوزستان، در تیم استقلال خوزستان ماندگار می‌شود یا تیم‌های بزرگ برای جذب این وینگ بک خوش نقش و باهوش، هزینه می‌کنند؛ هزینه خریدی که به نظر می‌رسد با توجه به سبک و سیاق فوتبال جواد آقایی پور، برای هر تیمی ارزشمند و فوق‌العاده تمام شود!

  • منبع خبر : ورزش سه