ناظمی: نفر برتر موتورسواری ایران به قهرمانی آسیا اعزام می‌شود
ناظمی: نفر برتر موتورسواری ایران به قهرمانی آسیا اعزام می‌شود
رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری گفت: نفر نخست مسابقات موتور سوپربایک (موتور ریس) کشور به پیکارهای قهرمانی آسیا در فیلیپین اعزام خواهد شد

به گزارش حاشیه ورزش در خصوص مسابقات قهرمانی موتورسواری آسیا اظهار داشت: این پیکارها حدود ۲ هفته دیگر به میزبانی کشور فیلیپین برگزار خواهد شد. روزهای ۸ و ۱۰ آذر مسابقات موتور سوپربایک (موتور ریس) به اتمام می‌رسد و قهرمان سال را مشخص می‌کنیم و نفر برتر این مسابقه به فیلیپین اعزام خواهد شد.

وی با اشاره به تامین نیازهای ورزشکاران توسط فدراسیون عنوان کرد: موتور را همان کمپانی که برگزار کننده مسابقات است به ورزشکاران می‌دهد. بخشی از هزینه ورزشکار اعزامی را هم فدراسیون پرداخت می‌کند.

ناظمی در مورد مسابقات بین‌المللی اتومبیل‌رانی گفت: به اندازه موتورسواری نتوانستیم برای اتومبیل‌سواران اعزام بین‌المللی داشته باشیم؛ زیرا موفق به ارتباط مناسب بین‌المللی نشدیم. البته ۲ قهرمان را برای مسابقات آزاد یونان اعزام می‌کنیم که جایره خوبی دارد ولی آسیایی یا جهانی نیست.

وی با تاکید بر بخش همگانی فدراسیون خاطر نشان کرد: بخش همگانی تمام فدراسیون را در بر می‌گیرد؛ در این حوزه مسابقات عمومی را با جدیت دنبال می‌کنیم. در چند ماه باقی مانده سال برنامه داریم که ۹ رویداد دیگر داشته باشیم تا تراکم مسابقات را افزایش دهیم. در ۶ ماه اول سال این موضوع به خوبی پیگیری شد و در نیمه دوم سال نیز به همین شکل ادامه خواهیم داد.

ناظمی درباره برنامه فدراسیون در آموزش پرورش گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا مسابقات خودروهای RC را راه‌اندازی کنیم که به معنای ماشین‌های رادیو کنترلی است. این رقابت‌ها بر پایه علم رباتیک، همراه با ورزش است و می‌تواند رقابت‌های جذاب و آموزنده‌ای برای دانش‌آموزان باشد.

منبع :ایرنا 

  • منبع خبر : ایرنا