نکونام مشکل استقلال است؟
نکونام مشکل استقلال است؟
پیشکسوت استقلال گفت: پرسپولیس بازی بهتری نسبت به استقلال در داربی ارائه کرد و مزد زحماتش را گرفت.

به گزارش حاشیه ورزش

استقلال دیشب (چهارشنبه) در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه امام خمینی اراک با نتیجه یک بر صفر مقابل پرسپولیس شکست خورد و با قرار گرفتن در رده دهم جدول رده‌بندی شرایط بحرانی‌ای سپری می‌کند.

فرشاد فلاحت زاده درباره داربی ۱۰۴ و عملکرد تیم استقلال برابر پرسپولیس اظهار کرد: پرسپولیس بهتر بازی کرد و مزد بهتر بازی کردنش را نیز گرفت. پرسپولیس با فشارهایی که وارد کرد و طرح و برنامه‌ای که داشت توانست خلق موقعیت کند و با پنالتی که گرفتند پیروز میدان شدند.

وی گفت: معمولا همه فکر می‌کنند داربی با نتیجه مساوی به پایان می‌رسد اما پرسپولیس با نفرات خوبی که داشت و با حفظ توپی که انجام می‌داد و با پاس‌های خوبی که در یک سوم دفاعی زمین حریف انجام می‌دادند شرایط خیلی خوبی را رقم زد.

پیشکسوت استقلال در ارزیابی از این تیم نیز گفت: استقلال نیز طبق معمول ارسال‌های بلند و مستقیم داشت و پرسپولیس به خوبی استقلال را آنالیز کرده بود و از این طریق توانست جلوی نفوذهای رامین رضاییان را بگیرد. البته هافبک دفاعی‌های پرسپولیس نیز با عملکرد خوب‌شان در این بازی توپ‌ها را به خوبی دفع می‌کرد.

فلاحت زاده با بیان این که تیم برتر زمین پرسپولیس بود، افزود: پرسپولیس با بازی خوبی که برابر استقلال داشت مزد زحماتش را گرفت.

پیشکسوت استقلال با بیان این که نبود بازیکن یکی از ضعف‌های استقلال در داربی بود، اظهار کرد: استقلال بازیکن توانمند خیلی خوبی ندارد که بگوییم بازیکنان بسیار برجسته‌ای باشند، البته رامین رضاییان در چند بازی اخیر یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود اما در این بازی کاملا او را بسته بودند. استقلال بازیکنی که بتواند یار را از جلویش بردارد و به مهاجمان اضافه شود، نداشت و به طور یکنواخت بازی می‌کرد.

او تصریح کرد: بازیکنانی در چنین بازی سنگینی موفق هستند که مالکیت توپ را بیشتر خودشان در اختیار داشته باشند، اگر آمار بازی را ببینید مالکیت توپ، خلق موقعیت و ضرباتی که به توپ زده می‌شد در پرسپولیس بیشتر از استقلال بود و بهتر از استقلال در داربی کار کرد.

فلاحت زاده در پاسخ به این پرسش که خیلی‌ها معتقد به تغییر جواد نکونام هستند، به نظر شما اکنون استقلال نیاز به تغییر کادر فنی دارد، گفت: مشکل استقلال تغییر کادر فنی نیست بلکه نیاز به بازیکنان توانمند دارد،‌ بازیکنان خارجی که جذب این تیم می‌شوند باید خیلی توانمندتر باشند. البته نکونام بازیکنان توانمند خود را از جمله سعید مهری را که برای پرسپولیس پنالتی گرفت، از دست داد. اگر چند بازیکن توانمند به استقلال اضافه شود و تغییر تاکتیک بدهد عملکرد بهتری خواهد داشت. در حال حاضر تیم‌ها دست استقلال را خوانده‌اند که سانتر می‌کند و ارسال‌های بلند انجام می‌دهد. در مجموع استقلال بازی یکنواخت انجام می‌دهد و تاکتیک جدیدی ندارد.

این پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: نکونام باید در کنارش دستیارهای بهتری بگیرد تا بتواند تغییر تاکتیک بدهد الان نبود هاشمی نسب کاملا خود را نشان می‌دهد. او روی نیمکت استقلال یک وزنه‌ای بود که می‌توانست به جواد نکونام خیلی کمک کند.

فلاحت زاده خاطرنشان کرد: پرسپولیس این قدر بازیکن توانمند دارد که دست مربی برای تعویض بازیکن باز است و بازیکن تاکتیک مربی را به راحتی روی زمین اجرا می.کند و این نقطه ضعفی برای استقلال است که همیشه با کمبود بازیکن مواجه است.

وی افزود: استقلال از ابتدای شروع لیگ با حاشیه روبرو بود و این حاشیه‌ها همچنان ادامه دارد. از ابتدای لیگ مرتب عنوان می‌شد که جواد نکونام در استقلال نباشد و مربی خارجی می‌آوریم و این موضوع از نظر روحی و روانی تاثیر نامطلوبی بر روی بازیکنان این تیم داشت. به طوری که کادر فنی استقلال حاشیه امنیت نداشت. هر بار عنوان می‌شد که کادر فنی تغییر می‌کند و همچنان این حواشی گریبانگیر استقلال است.

فلاحت زاده در پایان گفت: با باختی که استقلال برابر پرسپولیس داشت قطعا حواشی استقلال بیشتر خواهد شد، هر چند معتقدم باید از جواد نکونام حمایت لازم صورت بگیرد تا مشکلات و ضعف تیم را برطرف کند و به بازی‌های آینده امیدواری بیشتری داشته باشد.

  • منبع خبر : ایسنا