هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
هجدهم فروردین سال ۱۳۷۷ برای مردم فوتبال دوست ایران ، یادآور مرگ تلخ و دلخراش کاپیتان فقید تیم ملی و تیم ملوان بندرانزلی "سیروس قایقران" و فرزندش "راستین قایقران" است، فوتبالیستی با اخلاق، که منش پهلوانی‌ او را در دل هازنده نگه داشته است.

حاشیه ورزش:سیروس قایقران علاوه براینکه  یار خوب ، لیدر ، کاپیتان بلکه به تنهایی یک تیم بود که بهار عمرشان بسیار کوتاه اما نامشان جاودانه وپایدار در تاریخ ورزش ایران ثبت و به یادگار ماند.

سیروس در پیکارهای فوتبال یک الگو، که تمام قاعده های پهلوانی را که بر گرفته از فرهنگ اصیل ایران کهن بود در تمام میدانها به نمایش می گذاشت  ، در فتوت ومردانگی جزء نوادر ورزش فوتبال ایران و آسیا بشمار می رفت  با رفتن خود، ملتی را به عزا نشاند.
آنان که باسیروس در ملوان ، کشاورز ، تیم ملی ایران همبازی بودند بهتر می‌توانند نقش جاودانگی این مرد بزرگ را برای نسلهای حاضر و آینده سینه به سینه نقل کنند .
قایقران در تمام پیکارها یک کاریزمای تمام عیار محسوب می شد . برای تجلیل این بازیکن پر آوازه دهه شصت ، شایسته است  کارگردانهای بزرگ  سینما و تلویزیون برای الگوی ورزشی فوتبال آنرا در همه پرده های فرهنگی و ورزشی  به اکران در آورند .