پاکزاد از دبیری تیروکمان خواهد رفت
پاکزاد از دبیری تیروکمان خواهد رفت
دبیر فدراسیون تیروکمان اعلام کرد قرار است تمرکزش را روی تیم ملی بگذارد و مسئولیت دبیری فدراسیون را واگذار می‌کند.

به گزارش حاشیه ورزش، بهزاد پاکزاد در مورد اینکه نزدیک یک سال است هم سرمربی است و هم دبیر فدراسیون و قرار نیست تعیین تکلیف شود؟ تاکید کرد: روزی که مسئولیت تیم ملی را بر عهده گرفتم مربی اختصاصی نعمتی بودم و مسئولیت من برعهده پارسا نایب‌رئیس فدراسیون قرارداده شده تا او کارهای اداری را انجام دهد و من مسئولیت مربیگری را داشتم. در ادامه کار برنامه هایی داریم که خبرش به شما خواهد رسید و تمرکز من روی تیم ملی خواهد بود.

پاکزاد درباره وضعیت ملی‌پوشان ریکرو و جوانگرایی در تیم ملی بیان کرد: فدراسیون بعد از بازی‌های المپیک در رابطه با نتایج ریکرو به جمع‌بندی رسید. کمیته فنی هم جلسه‌ای در این خصوص داشت و به این نتیجه رسید با توجه به سیاست کل کشور و تحریم‌ها، اعزام‌ها به شکل کیفی باشد. بحث کمیته فنی به این نتیجه رسید در بحث ورود به تیم ملی فیلترهایی باشد به همین دلیل رکوردهایی تعیین شد که به کل کشور اعلام کردیم.

او ادامه داد: از ورزشکاران سراسر کشور خواستیم هر کسی آمادگی دارد به فدراسیون اعلام کند تا ما داور اعزام کنیم و اگر ورزشکاری رکورد مورد نظر را کسب کرد، بتواند وارد اردوی ملی شود. چهار روز هم در اردو از ورزشکاران رکورد گرفته می‌شود و در صورت ثبت آن ورزشکار می‌تواند در اردوی ملی بماند. علاوه بر آن کمیته فنی تصمیم گرفت قبل از بسته شدن تیم، فراخوان دهد و مسابقه انتخابی برگزار شود که 10 روز قبل این کار انجام شد. 81 نفر در این مسابقه شرکت کردند که هیچ کدام نتوانستند رکورد مورد نظر را بزنند به همین دلیل اردوها را با همان نفرات قبلی ادامه دادیم.

پاکزاد درباره برنامه‌ریزی‌های فدراسیون جهت حضور در بازی‌های آسیایی، عنوان کرد: تلاش فدراسیون این است بچه‌ها بتوانند در اعزام‌ها حضور داشته باشند. درخواست ما از کمیته و وزارت این است فدراسیون را حمایت کنند تا بتوانند این اعزام‌ها را برای هدفی که داریم مانند بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی، داشته باشیم. دو کماندار در مسابقات بنگلادش نخستین تجربه خود را داشتند که نتایج آنها بد نبود و امیدوارم این مسابقات ادامه داشته باشد و به بچه‌ها کمک کند.

او در پاسخ به این سوال که ممکن است فیلترهایی که گذاشته‌اید، برخی در شرایط رشد باشند و الان نتوانند به اردو بیایند و این فیلتر باعث می‌شود نفرات حاضر در اردو کمتر باشند؟ گفت: ذات مربیگری این است که دوست دارد تعداد زیادی ورزشکار در اردو باشند و بتواند حق انتخاب بهتری داشته باشد. بهتر می‌شود که اگر این تعدادی که در اردو هستند بیشتر باشند. هزینه اردوها در این شرایط سخت است و سعی می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم به سمت کیفی‌سازی برویم.

او در مورد انتقال اردو به مناطق گرمسیر تاکید کرد: با حمایتی که فدراسیون داشته و همین طور حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توانسته ایم، امکانات خوبی را در سایت تخصصی فراهم کنیم. داخل کانکس‌ها گرم است و در محل تمرین هم سیستم گرمایشی وجود دارد. برای اردوهای خارج از تهران هم برنامه‌ریزی کردیم که اگر شرایط فراهم شود، می‌تواند کمک خوبی باشد تا از یکنواختی خارج شود.

سرمربی تیم ملی ریکرو درباره ی حضور در مسابقات تدارکاتی، تصریح کرد: درخواست ما این بود برای اهدافی که داریم اردو و مسابقات تدارکاتی در نظر گرفته شود. در روند آماده‌سازی یک تیم باید مسابقاتی شبیه‌سازی شود و اردوی مشترکی باشد. اگر بحث مالی تامین شود، دنبال این برنامه‌ها هستیم. با چند کشور صحبت کردیم و برنامه خواستیم. شرایط آنها بهتر از ما است و ضعیف‌ترین کشورها را هم در نظر بگیرید، مسائلی چون تحریم و هزینه های گزاف ندارند و معمولا برنامه‌هایشان پر است اما ما در حال رایزنی هستیم و اگر این اتفاق بیفتد به ‌آماده‌سازی ما کمک می‌کند.