گلایه‌های پیشکسوتان از هیات کاراته خراسان ر ضوی
گلایه‌های پیشکسوتان از هیات کاراته خراسان ر ضوی
گلایه‌ها و دغدغه‌های برخی از پیشکسوتان کاراته خراسان رضوی از برخورد غیراخلاقی رییس هیات استان و تخلفات صورت گرفته در این هیات روزهای تاریک هیات را مجدد فریاد می‌زند . پیشکسوت کاراته سید جواد عرفانی دبیر کل سازمان جهانی WKO می‌گوید:جامعه شریف کاراته استان خراسان رضوی طی دو ماه اخیر نسبت به برخی اقدامات هیات کاراته استان انتقاداتی اساسنامه‌ای داشته که به دلیل فضای موجود و فقدان روحیه انتقادپذیری مجبور به طرح موضوع در فضای مجازی(گروه تلگرام اساتید کاراته خراسان) گردید.

به گزارش حاشیه ورزش 

مجید خروشی- این انتقادات در فضایی منعکس شد که ریاست، نایب رییس، دبیر و سایر مسوولین کمیته‌های اجرایی نیز در آن حضورداشته‌اند. مطالب به‌صورت انتقادی و به‌دوراز توهین و تخریب توسط پیشکسوتان و مربیان استان مطرح و مورد واکاوی و کارشناسی قرار گرفت، که درنهایت پاسخی از سوی هیات و مسوولین دریافت نگردید. در ادامه به دعوت ریاست هیات کاراته استان و توسط دبیر هیات جلسه ای در تاریخ 15 شهریورماه در محل دفتر هیات کاراته باهدف هم‌اندیشی و رفع کدورت تدارک دیده شد، تا انتقادات شنیده و در صورت صحت موارد، نسبت به رفع‌ورجوع آن اقدام گردد.. اساتید کاراته نسبت به این جلسه لبیک گفته و باهدف جلوگیری از تشنج، مقرر گردید تا جلسه به‌صورت غیر همگانی برگزار شود.
در این جلسه که با حضور ریاست هیات کاراته استان، نایب رییس، دبیر، اساتید ابوالفضل راشدان، محمد راشدان، سید جواد عرفانی و مصطفی خاکباز و همچنین طالبی، مسوول سبک‌های آزاد استان از طرف هیات کاراته دعوت‌شده بودند که در جلسه حضور نیافتند. این جلسه 5 دقیقه به طول انجامید که سراسر تهدید و تخریب از سوی رییس هیات بود، در حدی که مورد بهت و تعجب رییس و نایب رییس هیات قرار گرفت. ریاست هیات ضمن تخریب ریاست سازمان سبک‌های آزاد کاراته کشور(احمد شقاقی)، نسبت به وجود و ماهیت ذاتی نامبرده در فدراسیون عنوان کرد: این جایگاه و شخص منصوب فدراسیون را به رسمیت نمی‌شناسند و وی اجازه دخالت در مسایل سبک‌های آزاد استان را ندارند.
در ادامه بیان کردند: “این استان مال من است و هر کاری بخواهم انجام می‌دهم و فدراسیون و سازمان سبک‌های آزاد حق دخالت در امور استان من را ندارند. شقاقی چه‌کاره است؟ من اجازه نمی‌دهم شقاقی در این استان دخالت کند. شقاقی حق دخالت و اظهارنظر در امور استان را ندارد و….”.
درنهایت بدون استماع مطالب منتقدین درب هیات را بازکرده و منتقدین را با رفتاری تند و زننده از هیات کاراته استان بیرون کرده و پشت سر ایشان درب هیات را به‌شدت به هم کوبیدند.
ازآنجایی‌که منتقدین از بدنه کاراته و از اساتید، پیشکسوتان و زحمتکشان این رشته بوده و با نیت گفتمان قصد اصلاح تخلفات صورت گرفته را داشتند، این بی‌احترامی متوجه و مورد اعتراض جامعه کاراته استان قرار گرفت.
همچنین تخریب جایگاه یکی از اصلی‌ترین ارکان فدراسیون توسط ریاست هیات، به معنای تخریب فدراسیون کاراته و شکستن حرمت اساتید و زحمت کشان کاراته کشور و ایضا ریاست محترم فدراسیون کاراته می‌باشد، که باهدف مبادرت به تخطی از قانون، تک‌روی و گرایش به استبداد در امور کاراته استان صورت گرفته است. موارد تخطی موردبحث در مراجع ذیصلاح قابل‌اثبات و طرح می‌باشد.
جواد عرفانی تصریح کرد: در همین رابطه مکاتبه‌ای با مدیرکل ورزش و جوانان انجام دادیم و خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم . در این نامه پیشکسوتانی ازجمله : محمدطاهر راشدان دان 6نایب رییس کیوکوشین تزوکا استان، ابوالفضل راشدان دان6رییس داوران کیوکوشین تزوکا استان، کاراته سیدجواد عرفانی دان 6دبیرکل سازمان جهانی WKOوسیدمصطفی خاکبازدان 1ریاست کمیته حقوقیWKO کشورامضا کردند.
وی خاطرنشان کرد: در همین رابطه رایزنی‌هایی برای ایجاد تعامل و میانجه گری برای حل اختلافات به وجود آمده از سوی فدراسیون با معرفی یکی از پیش‌کسوتان کاراته صورت گرفته است اما جای تعجب است که هنوز هیچ عکس‌العمل و واکنشی از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و رییس هیات صورت نگرفته است و این بدان معناست که فدراسیون نقش پررنگی‌تری از هیات و اداره کل داردکه جای تعجب است؟!
سخن آخر
وی خاطرنشان کرد: از اهالی رسانه خواستاریم که موضوعاتی که در هیات های ورزشی و حواشی آن وجود دارد با صحت و سلامت پی گیری و در راستای حفظ حرمت و انسانیت به دنبال روشنگری و حقیقت‌جویی باشند.
گفتنی است این گلایه‌ها و دغدغه‌ها در راستای رونق و توسعه کاراته استان و کسب جایگاه برترین در کشور مطرح‌شده وبا توجه به این‌که در فضای مجازی و اینستاگرام برنامه‌های لایو ازجمله لایو پارسیامهر در حال نشر و توزیع است در انتظار پاسخ رییس هیات کاراته خراسان رضوی و واکنش مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این خصوص خواهیم بود.

  • نویسنده : مجید خروشی
  • منبع خبر : حاشیه ورزش