یک کشور اروپایی دیگر هم به ورزشکاران ایرانی ویزا نداد
یک کشور اروپایی دیگر هم به ورزشکاران ایرانی ویزا نداد
سریال تلخ ویزا ندادن کشور‌های مختلف به ورزشکاران ایرانی همچنان به‌طرز آزاردهنده‌ای ادامه دارد. در جدیدترین اتفاق، هلند به جمع دیگر کشور‌های اروپایی پیوسته که به ورزشکاران ایرانی، ویزایی برای حضور در تورنمنت‌های ورزشی نداده است.

به گزارش حاشیه ورزش

سریال تلخ ویزا ندادن کشور‌های مختلف به ورزشکاران ایرانی همچنان به‌طرز آزاردهنده‌ای ادامه دارد. در جدیدترین اتفاق، هلند به جمع دیگر کشور‌های اروپایی پیوسته که به ورزشکاران ایرانی، ویزایی برای حضور در تورنمنت‌های ورزشی نداده است. ورزشکاران والیبال نشسته ایران، جدیدترین رشته‌ای هستند که پیه چنین ضعف دیپلماسی در حوزه ورزش به تن‌شان خورده است.

قرار بود تیم ملی والیبال نشسته پیش از حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس و به منظور آماده‌سازی بیشتر، در تورنمنت بین‌المللی «آسن» هلند شرکت کند؛ آن‌هم با یک دعوت‌نامه رسمی از سوی خود هلندی‌ها. تیم ملی والیبال نشسته ایران در رده نخست رنکینگ این رشته ورزشی در دنیا محسوب می‌شود و هلندی‌ها با علم به این موضوع، در نظر داشتند تا سطح این رقابت‌ها را حسابی بالا ببرند. تصمیم گرفته شده بود که تیم‌های ایران، برزیل، اوکراین، قزاقستان، فرانسه، ایتالیا، مصر، آلمان، هلند و آمریکا در این تورنمنت به مدت پنج روز با یکدیگر روبه‌رو شوند که سفارت هلند، از صدور ویزا برای ایرانی‌ها خودداری کرد. قسمت عجیب داستان مربوط به جایی‌ست که این‌بار خود هلندی‌ها از طرف ایرانی دعوت کردند، اما با وجود این، حاضر به صدور روادید برای ورزشکاران ایران نشدند.

پیش‌تر، کمتر سابقه داشته که کشوری خودش خواهان دعوت از ورزشکاران ایرانی باشد، ولی دست آخر حاضر به صدور ویزا برای آن‌ها نشود. البته از‌دست‌رفتن این تورنمنت، به لحاظ فنی هم به ضرر تیم ملی والیبال نشسته ایران شد؛ چراکه طبق گفته سرمربی تیم ملی ایران این بهترین تورنمنتی بود که پیش از پارالمپیک، تیم ملی می‌توانست در آن شرکت کند.

  • منبع خبر : خبر ورزشی