تعلیق جودو بهانه‌ای برای از حرکت ایستادنمان نیست
تعلیق جودو بهانه‌ای برای از حرکت ایستادنمان نیست
سرمربی تیم جودوی نوجوانان با بیان اینکه ورزشکاران این رده سنی آینده جودوی کشور را تامین می‌کنند، گفت: تعلیق بهانه‌ای برای از حرکت ایستادن نیست.

به گزارش حاشیه ورزش: «ایوب رستمی» ، اظهار داشت: بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، اکنون مرحله سوم اردوها در لرستان پیگیری می‌شود و تا سیزدهم بهمن ادامه دارد. مرحله نخست در شهرستان ازنا و مرحله دوم هم در انزلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ جودوکار در اردوی تیم نوجوانان حضور دارند، عنوان کرد: نفرات منتخب مسابقات کشوری به‌همراه استعدادهایی که نتوانستد مدال بگیرند اما شرایط فنی خوبی داشته و از لحاظ سنی هم هنوز ۲ سال می‌توانند در نوجوانان باشند در اردو هستند. همچنین ۲ جودوکار سنگین وزن که از سوی استعدادیاب‌های خراسان رضوی معرفی شده‌اند در اردو هستند و آنها را ارزیابی می کنیم.

رستمی در خصوص همکارانش در کادر فنی تیم جودوی نوجوانان، توضیح داد: تیم را به دو بخش الف و ب تقسیم کردیم. در تیم الف، «محمدرضا غفاری»، «بهزاد وحدانی» و «احسان بهرامیان» و در تیم ب، «علیرضا مدنی» و «مسلم رحیمی» به‌عنوان مربی حضور دارند.

وی در خصوص پایدار بودن فعالیت‌های جودوی ایران با وجود تعلیق از سوی فدراسیون جهانی، تصریح کرد: باید حرکت روبه جلو داشته باشیم و تعلیق بهانه‌ای نیست که بخواهیم از حرکت باز بمانیم. اگر فعالیت نکنیم، جودوکاران سنین پایه از لحاظ روحی از بین می‌روند. اکنون جودوکاران در اردو هستند و با شرایط مناسب تمرین می‌کنند.

سرمربی تیم جودوی نوجوانان، ادامه داد: رده‌های پایه بسیار مهم است چراکه آنها در سال‌های آینده به تیم ملی بزرگسالان می‌رسند. فضا در اختیار آنان است تا آماده شوند و لحاظ روحی هم اشتیاق تلاش داشته باشند. بالاخره تعلیق تمام می‌شود و آن زمان دستمان خالی نیست چراکه مسابقات کشوری و اردوهای ما بدون وقفه برگزار می‌شود.

رستمی عنوان کرد: فدراسیون اردوها را برگزار می‌کند و اگر مدتی اردو نداشتیم به‌خاطر محدودیت کرونایی بود که رشته‌ها با آن درگیر بودند. همچنین اردوی دی‌ماه را به دلیل حضور نوجوانان در امتحانات، تعطیل کردیم تا با مشکلی مواجه نشوند.

وی افزود: ما سعی کردیم مربیان تیم را از نقاط مختلف کشور انتخاب کنیم. همچنین آنان با حضور در شهرستان‌ها، جودوکاران مستعد را شناسایی می‌کنند.