پاداش مالی و زمین برای بازیکنان سنگال
پاداش مالی و زمین برای بازیکنان سنگال
رییس دولت سنگال از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورش برای قهرانی در جام ملت‌های آفریقا تمجید کرد.

به گزارش حاشیه ورزش و به نقل از ساکرنت، مکی سال، رییس دولت سنگال پس از این که “شیرهای ترانگا” روز یک‌شنبه اولین قهرمانی قاره‌ای این کشور را به دست آوردند، به تیم پیروز جام ملت‌های آفریقا پاداش مالی و زمین اهدا کرد. سنگال پس از تساوی ۰-۰ در ورزشگاه اولمبه در یائونده کامرون، مصر را ۴-۲ در ضربات پنالتی شکست داد تا در نهایت پس از دو تلاش ناموفق قبلی در فینال، قهرمانی جام ملت‌های آفریقا را به‌دست آورد.

این تیم روز دوشنبه به داکار بازگشت و روز سه‌شنبه در کاخ ریاست جمهوری مورد پذیرایی قرار گرفت، جایی که طی مراسمی طولانی، رییس‌جمهور جوایز مالی تیم را اعلام کرد و به هر بازیکن پاداش مالی داد.

به هر بازیکن تیم ملی سنگال ۸۷ هزار دلار و یک قطعه ۲۰۰ متری زمین در داکار داده شد. آن‌ها هم‌چنین یک قطعه زمین به مساحت ۵۰۰ متر مربع در شهر جدید دیامنیادیو [۳۰ کیلومتری پایتخت] دریافت خواهند کرد.

مکی سال، رییس‌جمهور سنگال قبل از این اعلام کرده بود که روز دوشنبه یک تعطیلی ملی خواهد بود، که باعث ایجاد جشنی بزرگ در سرتاسر پایتخت شد زیرا هواداران از بازگشت تیم با رژه جام استقبال کردند. سال در یک سخنرانی در کاخ ریاست جمهوری که به طور زنده در سنگال پخش شد، گفت: این جام بسیار مهم بود، ما آن را بسیار دوست داشتیم و آنقدر رویای آن را داشتیم که بالاخره به آن رسیدیم.

او همچنین سادیو مانه، ادوارد مندی و آلیو سیسه را برای ستایش فردی متمایز کرد. این سه نفر به ترتیب جوایز بازیکن، دروازه‌بان و مربی مسابقات را در طول مسابقات کسب کردند.

سال اضافه کرد: همه شما حتی در لحظات تردید و خستگی مفرط ثابت قدم بودید. فراموش نکنید که یک بازیکن یک ماشین نیست، بلکه یک انسان است، مانند ما، با نقاط قوت و ضعفش. این چیزی است که به ورزش بعد انسانی می‌بخشد، اما آن چه قهرمانانی مانند شما را متمایز می‌کند این است که می‌داند چگونه از خود فراتر رود، بر خستگی خود مسلط شود و بر تردیدهای خود غلبه کند. شما این کار را به خوبی انجام دادید. ما کلماتی برای توضیح قدردانی، غرور و شادی خود نداریم.

پیش از این و مسابقات، تیم کامرون جوایز خود را برای راهیابی به مرحله حذفی جام ملت‌های آفریقا به قربانیان ازدحام مرگبار در ورزشگاه اولمبه که در آن هشت هوادار جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر دیگر مجروح شدند، اهدا کردند.