کاروان ایران در چند رشته به چین می‌رود؟
کاروان ایران در چند رشته به چین می‌رود؟
در شرایطی که حضور ۵ رشته ورزشی از ایران در سی یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان قطعی شده است، رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در رابطه با امکان حضور رشته های دو و میدانی و قایقرانی در این مسابقات توضیح داد.

به گزارش حاشیه ورزش ، تاکنون حضور ۵ رشته ورزشی ووشو، تکواندو، تیراندازی با کمان، تیراندازی و شمشیربازی از ایران در سی‌ویکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان قطعی شده است و در رابطه با دو رشته دوومیدانی و قایقرانی هنوز تکلیف نهایی مشص نیست.

در رابطه با آخرین وضعیت اعزام دانشجویان ایرانی به سی یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان در رشته‌های دوومیدانی و قایقرانی، هادی بشیریان رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، به ایسنا اعلام کرد: رشته های دو و میدانی و قایقرانی در صورت کسب حد نصاب فنی و بررسی در کمیته فنی اعزام خواهند شد. در مجموع مایل به حضور قایقرانان ایرانی در مسابقات هستیم و در صورت بررسی و موافقت کمیته فنی و نیز برگزاری مسابقات انتخابی، اعزام صورت خواهد گرفت. همچنین در رشته دو و میدانی به تازگی اعزامی صورت می گیرد و پس از ارزیابی رکوردها نسبت به اعزام یا بالعکس، تصمیم گیری می‌شود.

رییس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی همچنین در مورد اعزام ورزشکاران در رشته هایی که حضور آن در یونیورسیاد تابستانی دانشجویان قعطی شده است، بیان کرد: اردوهای انتخابی برگزار شده و برنامه های پیش رو مشخص است و خوشبختانه تا کنون علی رغم شیوع ویروس کرونا هیچ مشکلی در رابطه با برگزاری اردوها گزارش نشده است.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم با کم شدن ویروس کرونا بتوان هرچه سریعتر اردوهای انتخابی را برگزار و آمادگی نفرات اعزامی را حفظ کرد.

گفتنی است سی یکمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان ۵ لغایت ۱۶ تیرماه در شهر چنگدو کشور چین برگزار می‌شود.