هدف شگفتی‌سازان لیگ بسکتبال چیست؟
هدف شگفتی‌سازان لیگ بسکتبال چیست؟
سرمربی تیم بسکتبال نظم‌آوران سیرجان گفت: ما با عبور از مهرام به نیمه‌نهایی لیگ برتر رسیده‌ایم و الان نیز برای رسیدن به فینال مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیریم.

حاشیه ورزش : علی آرزومندی، درباره شرایط فعلی تیم نظم‌آوران سیرجان در لیگ برتر بسکتبال با توجه به حضور در نیمه‌نهایی این فصل، توضیح داد: بعد از دو دور استراحتی که داشتیم خوشبختانه روند خوب تیم را با تمرینات مناسب حفظ کردیم، از دیروز هم تمرینات خود را برای حضور در بازی مقابل ذوب‌آهن شروع کرده‌ایم. به هر حال در سری نیمه نهایی با ذوب‌آهنی بازی داریم که یک تیم با شخصیت در لیگ به شمار می‌رود. تیمی قوی و منظم که در طول فصل هم ثبات داشته است.

او درباره پیش بینی‌اش از نتیجه سری نیمه‌نهایی نیز گفت: به هر حال بازی‌ها و سری نیمه نهایی همیشه سخت است و تیمی که شخصیت فینال رفتن را داشته باشد و با تمرکز بیشتری وارد میدان شود، قطعا به فینال خواهد رسید. ما هم با همه توان سعی در صعود به دور پایانی داریم.

سرمربی تیم نظم‌آوران سیرجان، در پاسخ به این سوال که چگونه تیم تازه وارد خود به لیگ برتر را با آمادگی کامل ذهنی به مصاف تیم قدرتمند و با تجربه‌ای چون مهرام در مرحله یک چهارم فرستاد؟ تصریح کرد: ما وقتی وارد پلی‌آف شدیم، از همان ابتدا روی بحث آمادگی ذهنی در تیم کار کرده و سعی داشتیم شرایط خوبی را ایجاد کنیم. البته این هدف گذاری از همان ابتدا مد نظر ما بود تا مقابل هر حریفی که قرار گرفتیم، به خودمان باور داشته باشیم.

او ادامه داد: در این مسیر تمرینات خوبی داشتیم، واقعا شاهد همدلی بازیکنان هم بودیم که با انگیزه کنار یکدیگر کار می‌کردند. نتیجه تمرینات و همدلی ارائه بازی‌های خوب بود که خوشبختانه با ارائه عملکردی مناسب هم به نیمه نهایی رسیدیم.

آرزومندی در پاسخ به این سوال که آیا هدف گذاری نظم‌آوران از همان ابتدای فصل حضور در جمع چهار تیم پایانی بود؟ اظهار کرد: در حقیقت همیشه یک هدف گذاری با توجه به بودجه و شرایط هر باشگاهی وجود دارد که اگر به آن نقطه برسید نمره قبولی گرفته‌اید و اگر به آن نقطه نرسید هم در واقع نمره مردودی می‌گیرید. هدف ما ابتدای فصل حضور در بین هشت تیم بود که حضور در آن نقطه نمره قبولی برای کل تیم به شمار می‌رفت، اما ما از همان ابتدا در هیچ بازی برای خودمان سقف مشخص نکردیم و تمام بازی‌ها را برای برد وارد زمین شدیم.

او افزود: ما همیشه درصد بردی در هر بازی برای خودمان قائل هستیم. البته وقتی با یک تیم جوان و سال اولی در لیگ مرحله به مرحله بالاتر می‌روید این درصد برد کاهش پیدا می‌کند، اما صفر نمی‌شود. هدف ما هشت تیم بود، اما درصدی را هم برای رسیدن به نیمه‌نهایی یا حتی فینال در نظر داشتیم که خوشبختانه فعلا تا نیمه‌نهایی بالا آمده‌ایم. الان به نیمه‌نهایی رسیدیم و از تمام تلاش و شانس خود هم استفاده می‌کنیم تا به فینال برسیم.

آرزومندی در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسد نسبت به داوری‌های مرحله پلی‌آف و خصوصا بازی با مهرام معترض بود؟ توضیح داد: من بحثم سوت داوران نبود، بلکه بحثم شرایط بازی بود. ما تیم سال اولی بودیم و تیم مقابل مهرام با شخصیت و با قهرمانی‌های متعدد بود که عقبه طولانی دارد. من در جریان بازی احساس می‌کردم یکی از داوران احترامی که به حریف قائل هست را به ما قائل نبود، وگرنه ما ۳۰ بازی در لیگ داشتیم و من هیچوقت اعتراض نکردم.

سرمربی تیم نظم‌آوران سیرجان ادامه داد: بازی‌هایی در طول فصل بود که ما واقعا از داوری آسیب دیدیم و نتیجه را با یک یا دو اختلاف واگذار کردیم چون داوران در لحظه‌های آخر و حساس واقعا خطاهایی را به روی بازیکنان ما نگرفتند. با همه این صحبت‌ها اما ما اعتراض نکردیم و معتقد بودیم داور هم اشتباه می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا از تعداد بازی‌های این فصل لیگ راضی است؟ توضیح داد: به نظر من افزودن یک مرحله به لیگ و افزایش تعداد بازی‌ها با توجه به شرایط سختی که کرونا ایجاد کرده است، یک قدم رو به جلو نسبت به گذشته بود. اما موضوع ایده‌آل برای لیگ ایران داشتن یک برنامه مدون است که فعلا نداریم. باید برنامه‌ریزی چهار پنج سال آینده لیگ را از الان مشخص کنیم تا با یک فرمت مشخص لیگ را برگزار کنیم.

آرزومندی درباره احتمال حضور هواداران در بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی نیز توضیح داد: بنده یک چیزهایی شنیدم که در تلاش هستند درصدی از هواداران به سالن بیایند، اما نیازمند به اجازه وزارت بهداشت و ورزش بود که از آخرین وضعیت این موضوع اطلاع دقیق ندارم.