در پرورش اندام زنان فعالیت نمی‌کنیم
در پرورش اندام زنان فعالیت نمی‌کنیم
مریم کاظمی‌پور در مورد موضوعاتی چون ورود زنان به ورزشگاه و ممنوعیت فعالیت زنان در برخی رشته‌ها توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش حاشیه ورزش، مریم کاظمی‌پور از مهر ماه ۱۴۰۰ به عنوان معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد تا مدیریت یکی از مهمترین و پرچالش‌ترین حوزه‌ها را برعهده بگیرد. در این مدت هم مسائل مختلفی در حوزه زنان اتفاق افتاد که از جمله آن می‌توان به لغو فعالیت زنان در بدنسازی و پرورش اندام و مسائل پیرامون ورود زنان به ورزشگاه اشاره کرد.

معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان پس از حدود ۶ ماه فعالیت در این سمت با خبرنگار ایسنا به گفت‌وگو نشست و در مورد موضوعاتی چون اولویت‌های معاونت جدید ورزش زنان، سیاست‌های دولت سیزدهم در زمینه ورزش زنان، ممنوعیت فعالیت زنان در برخی از رشته‌های ورزشی و ورود زنان به ورزشگاه‌ها صحبت کرد که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

– از ورودتان به حوزه معاونت ورزش زنان صحبت کنید، قبل از انتصاب تا چه اندازه با این حوزه آشنا بودید؟

ورود جدی من به ورزش با پذیرفته شدن در دوره کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه الزهراء (س) به سال ۷۴ برمی‌گردد و این مسیر تا دکتری حرکات اصلاحی ادامه پیدا کرد. همزمان به عضویت در مرکز تحقیقات فیزیولوژی ورزشی درآمدم و در فدراسیون‌های تیراندازی، ورزش‌های سه‌گانه و تکواندو با عضویت در کمیته‌های آموزش به عنوان مدرس دروس پایه فعالیت آموزشی و در نهایت به عنوان نائب رئیس بانوان فدراسیون تیراندازی با کمان برای حدود ۳ سال مسئولیت داشتم. در جلساتی هم که در مسیر انتصاب داشتم برنامه‌هایی تدوین کرده بودم و اولویت کاری خود را در سه بخش قرار دادم. ابتدا ورزش همگانی و سلامت زنان کشور و نقش پیشگیرانه‌ ورزش در این زمینه است. دوم به بحث قهرمانی زنان در رشته‌های حرفه‌ای مربوط می‌شود و از همه مهمتر بحث ورزش به عنوان ابزاری فرهنگی است که بستر بسیار خوبی برای اشاعه فرهنگ یک زن مسلمان ورزشکار محسوب می‌شود.