مجید ترکان: تاوان اشتباه در آسیایی را دادیم
مجید ترکان: تاوان اشتباه در آسیایی را دادیم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با بیان اینکه نسبت به ترکیب آسیایی، ۳ تغییر در رقابت‌های جهانی داریم، گفت: هدفمان حضور قدرتمند در این مسابقات است.

مجید ترکان در گفتگو با حاشیه ورزش ، درباره آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: در رقابت‌های قهرمانی آسیا از آنجا که بچه‌ها هیچ تجربه حضور در میدان خارجی را نداشتند، توانستند تجربه خوبی را برای حضور در رقابتهای قهرمانی جهان کسب کنند. در مجموع حرکت تیم ملی رو به جلو است. این بچه‌ها در دوران کرونا بودند و در بخش نونهالان تجربه‌ای نداشتند و یکباره وارد رده نوجوانان شدند. به همین دلیل این موضوع در کارشان تاثیر زیادی داشت.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان، خاطرنشان کرد: نفرات ما در شرایطی عازم رقابت‌های آسیایی شدند که هیچ تجربه خارجی نداشتند و فقط در جام موحد که یک رویداد داخلی بود به میدان رفتند. کشورهای دیگر سرمایه گذاری بسیار خوبی در بخش نوجوانان کرده اند و اینطور نیست که فکر کنیم کار راحتی در رقابت های بین‌المللی داریم. از سوی دیگر مهمترین هدف آن ها برای سرمایه‌گذاری در نوجوانان، پشتوانه سازی برای رده بزرگسالان است تا در سال‌های آینده به مشکل برنخورند.

وی با بیان اینکه شیوه مبارزه در مسابقات جهانی با آسیایی متفاوت است، گفت: کشتی گیران آسیا بیشتر سرعتی کار می کنند و کمتر در بخش استقامتی کار می کنند اما در جهانی مقابل تیم هایی مثل آمریکا باید قدرت بدنی را هم چاشنی کار کنیم تا بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم. این ها مواردی است که در اردوها روی آن‌ها کار می‌کنیم و سعی می‌کنیم با استفاده از تجربه حضور در قهرمانی آسیا، ایرادات کارمان را برطرف کنیم.

ترکان درباره کسب عنوان چهارمی آسیا با اشتباهات فاحش کادر فنی ایران در وزن‌کشی مسابقات، گفت: ما با از دست دادن سکوی مسابقات، تاوان اشتباهاتمان را دادیم. با توجه به کاری که کرده بودیم باید نتیجه بهتری می‌گرفتیم اما متاسفانه به دلیل اشتباه خودمان، حضور بر روی سکو را از دست دادیم. مطمئنا نفرات بسیار خوبی را در تیممان داریم که می‌توانند پشتوانه های خوبی برای کشتی ایران باشند.

وی درباره جلسه با علیرضا دبیر درباره اشتباهات رخ داده در قهرمانی آسیا و انتظار برای جبران در مسابقات جهانی، اظهار کرد: به هر حال زمان زیادی برای مسابقات جهانی نداشتیم و فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیم وجود ندارد. تمام سعی ما این است که در رقابت‌های جهانی ایتالیا قویتر ظاهر شویم و به نتایج خوبی برسیم. نگاه ما این است که قویتر در میدان جهانی ظاهر شویم هر چند هدف اصلی ما پشتوانه‌سازی برای تیم های ملی است. ما هم همه توان خود را به کار می‌گیریم تا نقایص تیم را در فرصت باقیمانده رفع کنیم.

ترکان درباره تغییر برخی نفرات برای حضور در مسابقات جهانی، گفت: در ۳ وزن ۴۸، ۵۵ و ۶۰ کیلوگرم نفراتمان تغییر کردند و حدادی، نجاتی‌زاده و الهی در ترکیب تیم قرار گرفتند. در سایر اوزان همان نفرات آسیایی در مسابقات جهانی به میدان می‌روند.