منتظر پس لرزه های فدراسیون فوتبال باشید
منتظر پس لرزه های فدراسیون فوتبال باشید
این روزها بحث دامنه فساد در ارکان مختلف فوتبال کاملا فراگیر شده است تا جاییکه روابط عمومی فدراسیون جهت تلطیف کردن فضای جامعه باید به آن ها بپردازد.

حاشیه ورزش:

مهرشاد عنبری_ عمدا یا سهوا تا به امروز روزه سکوت پیشه کرده و به اصطلاح ، بخاطر متشنج نشدن و سرپوش گذاشتن آن  از افشای سلسله وار آنها  که سالها بستر مستطیل سبز را آلوده کرده اند  خودداری کرده است حتی اجازه پخش افشای  گوشه ای از شایعه تا واقعیت و یا از واقعیت تا شایعه را   جهت تنویر افکار عمومی انعکاس نمی دهد غافل از اینکه اگر واقعیتها انعکاس پیدا نکند شایعه جانشین آن شده و شعله  آن به مراتب ملتهب تر از واقعیت‌های کتمان شده یا محرمانه  است .
جابجایی رییس کمیته داوران و سازمان لیگ با رضایت قلبی آنان طبق ادعای مهدی تاج از اقدامات حیرت آوری  بوده که بطور دو سویه و موقت انجام شده است .
باز خورد این رویداد بزرگ  به همین جا ختم نمی شود بلکه با فرایند فساد که منبع آن از  نهاد های کلیدی رقم خورده   سرنوشت بعضی از  باشگا های پاک کشور را در لیگ به  ته جدول رسانده  که احتمال سقوط آنان به لیگ یک یا دو  حتمی می باشد .
باشگا های انتهای جدول  که بدون اطلاع از مافیای فوتبال  برای بقا ، وحفظ منابع و منافع  خود مردانه تا پای جان ایستادند اما غافل از  زدو بندهای پشت پرده  ( سکه یا   میلیاردی)  سرنوشت شأن به خسارت‌های جبران ناپذیری مبدل  شده یا خواهد شد که بازگشت به گذشته در مدیریت فوتبال حاضرکشور  شاید از محالات می باشد .
احتمالا باشگاههای متضرر، آگاه به توطئه های پشت صحنه بودند اما قدرت مواجهه با آنها را نداشتند به همین جهت در کمیته اخلاق ، انظباطی ، تعیین وضعیت انباشته از پرونده های رسیده نشده است که فرآیند اداری خود را طی می نماید .
حال باشگاههای در حال سقوط باید از فدراسیون فوتبال
سوال کنند آیا شایسته است با چنین مدیریتهایی که پر از   رشوه ، تهدید ، ارعاب، جناح بازی ،و… بوده و شکست‌های متوالی  را  به  عمد به آنها   در خارج از مستطیل سبز تحمیل نموده اند در انتها فصل با این همه فضاحت بوجود آمده  راهی لیگ یک یا دو  شوند .؟
برای صعود از لیگ یک به لیگ برتر مگر کار ساده ایست که باشگاهها بی تفاوت از کنار آن بگذرند ؟
تصور میرود این اتفاق در هر جای دنیا حادث می شد ، بترتیب رییس فدراسیون و دبیرکل و سایر عوامل مرتبط بدون تشریفات و عیان نشدن سایر  نقاط ضعف و یا … با کمال احترام استعفا و به محاکم قضایی معرفی می شدند تا مخاطبان شاهد رویکرد غیر ارزشی در ورزش نباشند .
همه زدو بند ها ،و… در معیت باخبری و یا بی خبری فدراسیون فوتبال  اتفاق افتاده که در هر دو صورت مهدی تاج  و هدایت ممبینی متهم اصلی هستند که باید پاسخگو باشند .
مهدی تاج از بانکوک در مصاحبه تلفنی با مهدی  توتون چی  ، میزان فساد را در حد چند سکه مطرح که خاطیان امر به دادگستری‌ها معرفی و ضابطان حقوقی در حال تحقیقات هستند .
هرچند اخبار و اطلاعات کانالهای غیر رسمی آمار تخلفات را به بیش از چند میلیارد اعلام کرده اند.
حال اگر حد فساد در  محاکمه قضایی کشور محرز  شود و بیشتر یا حتی همان  تعداد سکه هایی باشد که رییس فدراسیون عنوان کرده باز جرم اتفاق افتاده  آنوقت  تکلیف آندسته از باشگاهایی که با پایمال شدن حقوق شأن  به انتهای جدول رفته و احتمال سقوط شأن میرودبرای حفظ ابرو و اعتبار استانی و همچنین لگد کوب نشدن احساسات هواداران ،… آن باشگاهها   چه تدابیری خواهید اندیشید. ضمن اینکه آحاد جامعه ورزش منتظر استعفای دسته‌جمعی ارکان فدراسیون فوتبال با جو حاکم هستند .