پاراتیروکمان؛ گوشت قربانی دو فدراسیون/ در انتظار تعیین تکلیف وزیر
پاراتیروکمان؛ گوشت قربانی دو فدراسیون/ در انتظار تعیین تکلیف وزیر
پاراتیروکمان در شرایطی برای حضور در پارالمپیک پاریس آماده می‌شود که با وجود برخی انتصاب‌ها و تاکیدات، مشخص نیست مدیریت این رشته با کدام فدراسیون است؛ فدراسیون تیروکمان یا جانبازان؟

به گزارش حاشیه ورزش

«انتقال رشته‌های ورزشی از فدراسیون جانبازان به فدراسیون‌های تخصصی» طرحی بود که سال ۹۷ در راستای حمایت از ورزش جانبازان و معلولان ارائه شد و خیلی زود هم اجرایی شد.

در این راستا ۸ رشته از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان منفک و مدیریت آنها در اختیار فدراسیون‌های تخصصی شأن قرار گرفت. این تصمیمی بود که در پایان چند جلسه نشست مشترک میان رؤسای فدراسیون‌های مربوطه، مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و معاونت وقت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش اتخاذ شد و با تاکید رئیس و دبیر وقت کمیته ملی پارالمپیک (محمود خسروی وفا و مسعود اشرفی) مبنی بر «قانون» و «الزام» جهانی در این زمینه، اجرایی شد.

این در حالی بود که شرایط رشته‌های منفک شده در وضعیت جدید نه تنها آنطور که انتظار می‌رفت، پیش نرفت و ایده آل نشد بلکه همواره با گله و شکایت ورزشکاران جانباز مبنی بر بی توجهی فدراسیون و نگاه متفاوت مسئولانش به آنها همراه بود.

پاراتیروکمان از جمله رشته‌هایی بود که ۶ سال پیش از مجموعه ورزش جانبازان و توان یابان (جانبازان و معلولان وقت) جدا شد اما این جابه جایی لطماتی را متوجه ورزشکاران این رشته و از جمله زهرا نعمتی کرد که منجر به ایجاد فاصله میان او و مجموعه جدیدش یعنی فدراسیون تیروکمان شد.

چه بسا اعزام زهرا نعمتی به بازی‌های آسیایی هانگژو با سهمیه ویژه کمیته ملی المپیک به دلیل همین فاصله و لطمات ناشی از آن انجام شد. بعد از آن هم که زهرا نعمتی از ترکیب تیم ملی تیروکمان برای مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک حذف شد و در نهایت از حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس بازماند.

در مجموع این نارضایتی‌ها و در کل عدم نتیجه گیری از جداسازی انجام شده به حدی بود که غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیروکمان متقاضی بازگشت پاراتیروکمان به مجموعه ورزش جانبازان و توان یابان شد.

«بازگشت جانبازان به خانه / طرح انتقالی که بعد از ۵ سال شکست خورد» به این موضوع اشاره داشت و اینکه شعبانی‌بهار در مکاتبه با غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک این موضوع را مطرح کرده و حتی در یکی از نشست‌های هیأت اجرایی این کمیته هم با این موضوع موافقت هم شده است.

  • منبع خبر : خبر ورزشی