گزارش ویژه: پشت صحنه عجیب قهرمانی اسپانیا
گزارش ویژه: پشت صحنه عجیب قهرمانی اسپانیا
شاید عجیب باشد، اما یک کلبه کوچک عامل اصلی موفقیت تیم ملی اسپانیا در یورو 2024 بوده است.

به گزارش حاشیه ورزشی

در میان گودال‌های زمین‌های گلف اطراف هتلی که تیم ملی اسپانیا برای آماده‌سازی در یورو 2024 انتخاب کرده، رستورانی به نام «اُوِنت‌هوتِه» پنهان شده است. میزهای چوبی این کلبه چوبی در دل جنگل سیاه، شاهد لحظات آرامش لوییس دِ لا فوئنته و تیمش بوده است. البته آرامش نسبی، چرا که فوتبال و یورو هیچ‌گاه از مباحثات آن‌ها دور نبوده است.

این مربی، همانطور که بازیکنانش را می‌ستاید، بارها تکرار می‌کند که «این بهترین کادر جهان است». ساعت‌های کاری صرف شده برای تجزیه و تحلیل تیم خود، رقیبان و هر جزئیاتی که به ذهن خطور می‌کند، قابل محاسبه نیست. و این «هر جزئیاتی» صرفاً یک عبارت ادبی نیست. همه چیز در نظر گرفته شده است، حتی خواب با دوربینی خاص برای بهبود استراحت یا تصمیم به اقامت در شهر محل مسابقه، که به دلیل نور استادیوم‌ها، به اثبات رسیده که استراحت به این شکل بهتر است. تنها در اشتوتگارت، با یک ساعت و نیم فاصله از دونائوِشینگن آن‌ها به محل اقامت اصلی خود بازگشتند. بازیکنان تیم ملی با عینک‌های آفتابی زرد رنگی که برای بهبود سلامت چشم طراحی شده، دیده شده‌اند. و به همین منوال، همه چیز: غذا، برنامه‌ها، روتین‌ها، اوقات فراغت، لحظات دیدار با خانواده و… یک کار عظیم که نام و نشان‌هایی دارد.

دو نام در کادرفنی تیم ملی اسپانیا کمتر به گوش می‌خورند اما نقش‌ آن‌ها در موفقیت‌های اخیر لاروخا انکارناپذیر است: پابلو آمو و پابلو پنا.