خوزستانی‌ها در اندیشه تکرار افتخارآفرینی در پارالمپیک
خوزستانی‌ها در اندیشه تکرار افتخارآفرینی در پارالمپیک
پس از درخشش ورزشکاران المپیکی خوزستان در پاریس، حالا چشم‌ها در انتظار درخشش ورزشکاران استان در آوردگاه پارالمپیک است.

به گزارش حاشیه ورزش

حدود ۹ روز دیگر پارالمپیک پاریس آغاز خواهد شد؛ بزرگترین میدان ورزشی دنیا که خوزستان با هفت ورزشکار و سه مربی، سهم زیادی در کاروان ایران در پاریس دارد. میدانی که هر زمان خوزستانی‌ها به آن پا گذاشته‌اند همراه با ثبت لحظات شیرین افتخارآفرینی و اشک و لبخند از سر شوق مدال آوری بوده است.

به گزارش ایسنا، خوزستان با داشتن هفت ورزشکار در کاروان پارالمپیک ایران، پارالمپیکی‌ترین استان کشور محسوب می‌شود؛ استانی که مردم آن پس از درخشش ورزشکاران خود در المپیک پاریس با کسب سه مدال در رشته کشتی، حالا چشم انتظار درخشش فرزندان خود در آوردگاه پارالمپیک هستند، آوردگاهی که همیشه خوزستانی‌ها دست پر از آن برگشته‌اند.

آشنایی با ورزشکاران خوزستانی در پاراتیراندازی و پاراوزنه‌برداری

غلامرضا رحیمی ورزشکار رشته پاراتیراندازی با کمان خوزستان با کلکسیونی از افتخارات بین المللی راهی المپیک پاریس می‌شود. این ورزشکار دزفولی طلای پارالمپیک ریو و بازی های آسیایی جاکارتا و هانگژو را در کارنامه دارد.

احمد امین‌زاده ورزشکار رشته پاراوزنه برداری به عنوان قوی ترین پارالمپیکی جهان راهی پاریس می‌شود. این ورزشکار گتوندی سال گذشته یک دبل عالی داشت و موفق به کسب مدال طلای بازی های آسیایی هانگژو و مسابقات جهانی امارات شد و چندی پیش هم مدال طلای رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در گرجستان را به دست آورد. او حالا به عنوان یک نماینده مدعی کسب مدال استان در بازی های پارالمپیک پاریس حضور پیدا می کند.

آشنایی با ورزشکاران خوزستانی رشته پارادو و میدانی

هاشمیه متقیان ورزشکار رشته پارادو و میدانی به عنوان یکی از بانوان پرافتخار ماده پرتاب نیزه راهی المپیک پاریس خواهد شد. این ورزشکار اهوازی در المیپک گذشته توکیو ضمن شکشتن رکورد پرتاب نیزه جهان موفق به کسب مدال طلا شد و در بازی های آسیایی جاکارتا و هانگژو نیز به مدال طلا دست پیدا کرد و با عناوین متعدد بین المللی حالا به عنوان یک نماینده شایسته و البته مدعی کسب مدال به پاریس خواهد رفت.

الهام صالحی ورزشکار رشته پارادو و میدانی به عنوان یکی دیگر از بانوان پرافتخار خوزستانی راهی پارالمپیک پاریس می‌شود. این ورزشکار ایذه ای در بازی‌های آسیایی هانگژو موفق به کسب یک طلا و یک برنز شد و با عناوین متعدد بین المللی حالا با انگیزه مضاعف راهی پارالمپیک ۲۰۲۴ می شود تا این بار در پارلمپیک افتخارآفرینی کند.

صادق بیت سیاح ورزشکار رشته پارادو و میدانی به عنوان یکی دیگر از ورزشکاران پرافتخار خوزستانی در ماده پرتاب نیزه راهی پارالمپیک پاریس خواهد شد. این ورزشکار اهوازی در پارالمپیک توکیو موفق به مدال نقره رسید و در بازی‌های آسیایی هانگژو که سال گذشته برگزار شد، مدال نقره را کسب کرد. او با تجربه میادین بزرگ بین المللی راهی پارالمپیک ۲۰۲۴ خواهد شد.

امان‌الله پاپی ورزشکار رشته پارادو و میدانی یکی دیگر از نمایندگان پرافتخار و باتجربه استان خوزستان است که در ماده پرتاب نیزه چشم به کسب مدال در پارالمپیک پاریس دارد. این ورزشکار اندیمشکی پیش از این در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ دُبی و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو موفق به کسب مدال نقره شده بود و با کسب طلای بازی های آسیایی هانگژو در سال گذشته حالا با انگیزه و تجربه زیادی راهی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌شود.

عرفان_بُندری ورزشکار رشته پارادو و میدانی به عنوان یکی از نمایندگان جوان و آینده‌دار خوزستانی در ماده پرتاب نیزه راهی پارالمپیک پاریس می شود. این ورزشکار ایذه ای در اولین تجربه بین المللی خود موفق به کسب مدال طلای بازی های پارآسیایی هانگژو شد و حالا در میدان بزرگ پارالمپیک نیز می خواهد با بزرگان این رشته رقابت کند و روی سکو بایستد.

آشنایی با مربیان اعزامی خوزستان به پاریس

حسین امیری از مربیان با سابقه و پر افتخار تیراندازی کشور و استان خوزستان است که طی سالیان اخیر به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی پاراتیراندازی ایران را بر عهده دارد و در قالب کاروان ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز حضور خواهد داشت.

مهدی_فارسی از مربیان جوان و توانمند پارادو و میدانی کشور و استان خوزستان است که چندین سال است به عنوان مربی در تیم ملی پارادو و میدانی ایران حضور در میادین بزرگ بین المللی را تجربه کرده است و اکنون نیز به عنوان مربی راهی پارالمپیک پاریس می‌شود.

زهرا کرم زاده از مربیان پرتلاش و با سابقه پارادو و میدانی کشور و استان خوزستان است که در پارالمپیک توکیو نیز به عنوان در کادرفنی تیم ملی پارادو و میدانی ایران حضور داشت و برای بار دیگر نیز تیم‌ملی را در میدان بزرگ پارالمپیک همراهی خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایسنا