چهارمین مصاف “جادوگر” و حسن یزدانی
چهارمین مصاف “جادوگر” و حسن یزدانی
اتحادیه جهانی کشتی به بررسی مدعیان ۴ وزن کشتی آزاد قهرمانی جهان در نروژ پرداخت.

به گزارش حاشیه ورزش، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان از ۱۰ مهر به میزبانی در اسلو پایتخت نروژ برگزار می‌شود و در روز نخست این رقابت‌ها آزادکاران اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم به روی تشک می‌روند. در روز نخست این رقابت‌ها حسن یزدانی از ایران و دیوید تیلور از آمریکا در ۸۶ و طاها آکگل از ترکیه در سنگین وزن به عنوان ۳ طلایی المپیک به میدان می‌روند. هم‌چنین دیگر عنوان‌داران جهان و المپیک مانند کایل دیک از آمریکا در ۷۴ و گنو پتریاشویلی از گرجستان و امیرحسین زارع از ایران در سنگین وزن  نیز به میدان می‌روند. در جریان رقابت‌های ۴ وزن نخست کشتی آزاد، کشتی گیران جمعا صاحب ۳ طلای المپیک و ۱۱ طلای جهان هستند.

اتحادیه جهانی کشتی به بررسی نفرات مطرح حاضر در روز نخست رقابت‌های قهرمانی جهان پرداخت. در وزن ۶۱ کیلوگرم، چهره‌هایی همچون بکا لومتادزه دارنده مدال طلای جهان از گرجستان، آرسن هاروتونیان قهرمان اروپا از ارمنستان و رحمان عموزاد خلیلی از ایران به روی تشک می‌روند. اتحادیه جهانی با تمجید از عملکرد رحمان عموزاد در رقابت‌های جهانی جوانان، وی را ستاره‌ای در حال رشد خواند که می‌تواند معادلات در اسلو را به هم بزند.

اتحادیه جهانی کشتی هم‌چنین از کایل دیک دارنده ۲ مدال طلای جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم و یک برنز المپیک توکیو در وزن ۷۴ کیلوگرم به عنوان جدی‌ترین شانس کسب مدال طلای جهان در اسلو نام برد. دیک برای نخستین‌بار قرار است در غیاب جردن باروز که به وزن ۷۹ کیلوگرم رفته است، در رقابت‌های قهرمانی جهان در وزن ۷۴ کیلوگرم مبارزه کند. اتحادیه جهانی کشتی هم‌چنین از یونس امامی از ایران، آوتاندی کنچادزه از گرجستان و کامیل ریبیکی از لهستان به عنوان دیگر مدعیان این وزن نام برد. ختیک تسابولوف روس نیز پس از تعییر تابعیت این‌بار برای صربستان به میدان می‌رود.

اما حساس‌ترین رقابت در کشتی آزاد قهرمانی جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم خواهد بود، جایی که حسن یزدانی از ایران و دیوید تیلور از آمریکا به عنوان طلایی‌های جهان و المپیک به احتمال زیاد برای چهارمین مرتبه به مصاف هم می‌روند. تیلور پیش از این ۳ مرتبه در جریان رقابت‌های جام جهانی کرمانشاه ۲۰۱۷، رقابت‌های قهرمانی جهان بوداپست ۲۰۱۸ و فینال المپیک توکیو موفق به شکست حسن یزدانی شده و یزدانی این‌بار با تمرینات ویژه به دنبال انتقام ۳ شکست قبلی از تیلور خواهد بود.

اتحادیه جهانی کشتی با بیان این که این ۲ سوپراستار کشتی جهان به احتمال زیاد برای چهارمین مرتبه مصاف می‌کنند، اضافه کرد: طرفداران کشتی در روز نخست قهرمانی جهان در نروژ به سختی می‌توانند تشک مبارزه‌ای پیدا کنند که ستاره‌ای در حال مبارزه نباشد اما رقابت اصلی جایی است که دیوید تیلور ملقب به جادوگر و حسن یزدانی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. هر ۲ ستاره در سید یک و ۲ این وزن جای دارند و در فینال به یکدیگر می‌رسند.

اتحادیه جهانی کشتی هم‌چنین از طاها آکگل ترک، گنوپتریاشویلی گرج و امیرحسین زارع از ایران به عنوان مدعیان سنگین وزن در رقابت‌های جهانی نروژ نام برد.