تصمیم به خداحافظی ندارم
تصمیم به خداحافظی ندارم
کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر گفت: اینکه بخواهم از ورزش قهرمانی کناره گیری کنم، مطرح نیست و در حال حاضر چون زمان بیشتری دارم خواستم به تیمهای ملی نوجوانان و جوانان کمک کنم.

به گزارش حاشیه ورزش مجتبی عابدینی درباره ی اینکه گفته می شود ممکن است تصمیمات مهمی در مورد زندگی ورزشی خود بگیرد، بیان کرد: من هنوز بازی می کنم و  تصمیم دیگری ندارم. فدراسیون هم این لطف و محبت را به من داشت که به تیمهای نوجوانان و جوانان کمک کنم. این تیم مسابقات قهرمانی جهان را پیش رو دارد و چون در حال حاضر زمان بیشتری دارم و پیگیر درمان کتفم هستم، تصمیم گرفتم به این تیم کمک کنم و هیچ بحث دیگری مطرح نیست.

عابدینی در پاسخ به این پرسش که حضور او در کادر فنی تیمهای ملی نوجوانان و جوانان این شائبه را به وجود آورد که ممکن است بخواهد از ورزش قهرمانی کناره گیری کند و چنین چیزی مطرح هست یا خیر، تاکید کرد:  چنین چیزی مطرح نیست و فعلا به تیمهای نوجوانان و جوانان کمک می کنم و این خواسته قلبی من است که سال ها تجربه خود را در اختیارشان بگذارم و آنها آینده شمشیربازی ایران هستند. امیدوارم بتوانم مثمر ثمر باشم. این لطف آقای باقرزاده است که به من اعتماد کرد و تشکر می کنم.

کاپیتان تیم ملی سابر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه امکان دارد در بازی های آسیایی هم حضور داشته باشد یا همه چیز بستگی به وضعیت کتفش دارد، تصریح کرد: بعد از المپیک پیگیر درمان کتفم بودم. دکتر اصلانی پزشک معالج من است و چند MRI و آرتروگرافی از کتفم انجام دادم تا با جزئیات وضعیت را بررسی کند. تا الان صلاح  را برعمل کردن نمی بیند. تاندون های دست من 40 تا 45 درصد پارگی دارد و صلاح بر این بود با تزریق مشکل را حل کنیم و دلایلی که برای من آورد بسیار قانع کننده بود. طبق برنامه دکتر اصلانی جلو می روم و سه مرحله تزریق باید انجام دهم که یک مرحله آن انجام شد و فعلا با همین برنامه جلو می روم تا ببینم خدا چه چیز می خواهد.

عابدینی در مورد تغییر و تحول در تیم ملی سابر و کناره گیری پیمان فخری و انتخاب امین قربانی به عنوان سرمربی جدید گفت:  خدا را شاکرم که پیمان فخری را برای شمشیربازی ایران گذاشت و شاید این جمله برایش کم باشد. او  هر آنچه که داشت برای تیم ملی شمشیربازی ایران گذاشت و من به عنوان کاپیتان تیم ملی، هم تیمی قدیمی او و برادر کوچکترش تشکر می کنم.  قطعا پیمان فخری آنچه که صلاح دیده را انجام داده  و او هیچ وقت برای شمشیربازی و ورزش ایران بد نخواسته است. برای امین قربانی نیز که کمک پیمان فخری بود و کنارش کار کرد و الان به عنوان سرمربی انتخاب شده است، آرزوی موفقیت می کنم. او دوست خوب و هم تیمی من بوده است. اکنون هم  همه باید برای موفقیت این تیم دست به  دست هم بدهیم. آقای فخری هم به عنوان مدیر  فنی تیم های ملی سابر فعالیت می کند و ان شاءالله بتوانیم از نظرات فنی اش کمک بگیریم.

ملی پوش سابر ایران در مورد شرایط تیمهای نوجوانان و جوانان و اینکه فدراسیون تا چه اندازه دستش را باز گذاشته است، گفت: روی این تیم قبلا کار شده و دو، سه نفر آنها مدال آسیایی جوانان دارند و با خود آقای قربانی هم این مدال ها را کسب کرده اند . البته در این دو سال که کرونا شیوع پیدا کرده است،  اکثر نفرات مسابقه ای نداشتند و الان قهرمانی کشور هم نمی توانیم برگزار کنیم  بنابراین باید اردوها برگزار شود تا ببینیم شرایط تمرینی نفرات چگونه بوده است.
او افزود: من و آقای شیر به عنوان دو مربی با تیم نوجوانان و جوانان کار می کنیم و برای اولین بار هشت نفر جوانان و هشت نفر نوجوانان را به اردو دعوت کردیم و خیلی ها خوشحال شدند که تعداد زیادی به اردو دعوت شده اند.  تمام تلاشمان بر این است تیم خوبی بسازیم و با توجه سن پایینی که نفرات دارند، می توان به عنوان آینده داران شمشیربازی ایران روی آنها سرمایه گذاری کرد.
او در پایان گفت: از آقای باقرزاده رییس فدراسیون، پیمان فخری و امین قربانی و همچنین رضا حدادیان برای زحمت هایی که کشیده اند، تشکر می کنم.