تلاش آزادکاران ناشنوا برای کسب ۳ مدال طلا در المپیک
تلاش آزادکاران ناشنوا برای کسب ۳ مدال طلا در المپیک
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان با اشاره به اعزام ۸ کشتی گیر به المپیک برزیل، گفت: تلاش کسب ۳ مدال طلا در المپیک ناشنوایان است.

به گزارش حاشیه ورزش ،رضا لایق در ارزیابی از عملکرد کشتی‌گیران آزادکار ناشنوا در اولین اردوی آمادگی به میزبانی قزوین، اظهار کرد: در این اردو ۱۹ نفر از کشتی‌گیران نفرات اول و دوم قهرمانی کشور و ۳ نفر از کشتی‌گیران شرکت کننده در مسابقات جهانی ترکیه به اولین اردو دعوت شدند که تلاش بر این است در هر مرحله با ارزیابی عملکرد فنی و آمادگی بدنی کشتی‌گیران، بهترین نفرات را برای المپیک شناسایی کنیم.

وی گفت: با ارزیابی که نسبت به وضعیت کشتی‌گیران در اولین اردوی آمادگی داشتیم این احتمال وجود دارد که در یک یا دو وزن انتخابی برگزار کنیم، در حال حاضر نیز در وزن ۷۴ کیلوگرم و در سنگین وزن به دلیل اعزام نفرات شاخص به المپیک، احتمال برگزاری انتخابات و تغییرات وجود دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان افزود: به دلیل بالا بودن سطح مسابقات المپیک و حضور تیم های مطرح در این بازی ها سعی داریم از کشتی گیرانی استفاده کنیم که در تمام اوزان به مدال دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت کشتی گیران را نسبت به مسابقات جهانی ترکیه چگونه ارز یابی می کنید؟ افزود: بعد از مسابقات جهانی ترکیه برخی از کشتی گیران که احساس می کردیم عضو تیم ملی باشند به آنها برنامه تمرینی داده بودیم و نظارت کامل بر عملکردشان داشتیم، الان شرایط راضی کننده است و سعی داریم کم کم با رفع ایرادات فنی، کشتی گیران را به شرایط ایده ال برسانیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ناشنوایان خاطرنشان کرد: چون در المپیک رده بندی تیمی نداریم، تلاش بر این است که حداقل در ۸ وزن به ۳ مدال طلا دست پیدا کنیم.

وی در پایان زمان برگزاری دومین اردوی آمادگی آزادکاران ناشنوا را یکم بهمن عنوان کرد.