شرایط مبهم اردوهای ناشنوایان بعد از المپیک برزیل
شرایط مبهم اردوهای ناشنوایان بعد از المپیک برزیل
رییس فدراسیون ناشنوایان درباره علت تعطیلی اردوهای ناشنوایان بعد از المپیک، گفت: برگزاری اردوها هزینه بر است و در شرایطی که اعزامی وجود ندارد ضرورتی برای برگزاری اردو احساس نمی‌شود.

مهران تیشه‌گران در گفت وگو با حاشیه ورزش ، با اشاره به اعزام تیم فوتسال زیر 21 سال به مسابقات قهرمانی جهان مالزی، اظهار کرد: این مسابقات آذر در مالزی برگزار می‌شود که سعی داریم بهترین تیم خود را عازم این رقابتها کنیم. البته مسابقات جهانی فوتبال نیز قرار بود آبان در کره جنوبی برگزار شود که کشور میزبان زمان این مسابقات را تغییر داد و به اردیبهشت سال آینده موکول کرد.

وی درباره انتقاد یکی از اعضای کادر فنی در خصوص بلاتکلیفی کشتی بعد از المپیک برزیل، تصریح کرد: در شرایطی که تورنمنت برون مرزی برای تیمی پیش‌بینی نشده باشد چه ضرورتی برای برگزاری اردو در کشتی یا هر رشته دیگری از ناشنوایان وجود دارد. برگزاری اردوها هزینه بر است وقتی برنامه‌ای وجود ندارد، ضرورتی برای برگزاری اردو احساس نمی‌شود. البته چون سال آینده احتمال دارد میزبان برگزاری مسابقات جهانی کشتی باشیم، قرار است جلسه‌ای را با رضایی رییس انجمن کشتی ناشنوایان برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور داشته باشیم تا اگر این میزبانی از سوی فدراسیون جهانی به ایران داده شد، بلافاصله اردوهای آماده‌سازی خود را در کشتی شروع کنیم.

رییس فدراسیون ناشنوایان همچنین با اشاره به تغییر کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی، افزود: البته در این زمینه رییس انجمن کشتی آزاد و فرنگی تصمیم‌گیرنده است، اما بعد از قهرمانی کشور تکلیف کادر فنی مشخص می‌شود.

تیشه‌گران همچنین از اعزام تنها نماینده ناشنوایان ایران در رشته بولینگ به مسابقات جهانی مالزی خبر داد و گفت: این مسابقات 28 مهر در مالزی برگزار می‌شود که علیرضا کرمانی به همراه یک مربی در این مسابقات حضور خواهد داشت، سعی داریم با اعزام این ورزشکار به مالزی دوباره رشته بولینگ ناشنوایان را فعال کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که جوایز مدال آوران المپیک و پارالمپیک توکیو در مدت زمان کوتاهی واریز شد، پیگیر این مساله هستیم که جوایز مدال آوران المپیک ناشنوایان نیز تا پایان سال پرداخت شود تا ورزشکاران با انگیزه بیشتری تمرینات خود را پیگیری کنند.

 

 

 

منبع ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا