آخرین پرده از نمایش انتخابی در ورشو/ جنگ مدعیان تیم ملی کشتی در اروپا
آخرین پرده از نمایش انتخابی در ورشو/ جنگ مدعیان تیم ملی کشتی در اروپا

با روشن شدن تکلیف ۳ ملی پوش کشتی آزاد ایران در انتخابی رو در رو در ایران، وضعیت نیمی دیگر از تیم غلامرضا محمدی برای المپیک در پایتخت لهستان مشخص خواهد شد. به گزارش حاشیه ورزش، مدعیان ۳ وزن المپیکی ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد ایران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در […]

با روشن شدن تکلیف ۳ ملی پوش کشتی آزاد ایران در انتخابی رو در رو در ایران، وضعیت نیمی دیگر از تیم غلامرضا محمدی برای المپیک در پایتخت لهستان مشخص خواهد شد.

به گزارش حاشیه ورزش، مدعیان ۳ وزن المپیکی ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد ایران برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو در ورشو پایتخت لهستان به میدان می روند تا با مشخص شدن تکلیف ۶ وزن المپیکی، غلامرضا محمدی در نهایت ۶ کشتی گیر خود در توکیو را معرفی کند.

هر چند پیش از این در دیدارهای انتخابی رو در رو، رضا اطری در ۵۷، مرتضی قیاسی در ۶۵ و حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شدند اما ترجیح کادر فنی تیم ملی این بود مدعیان در ۳ وزن دیگر به لهستان بروند تا در پایان این تورنمنت تکلیف ۳ وزن باقیمانده نیز روشن شود.

در این میان اگر نظر کادر فنی برای شناخت نفر اول تیم ملی در جریان برگزاری این تورنمنت، جلب نشود، به احتمال زیاد شاهد برگزاری انتخابی رو در رو در لهستان خواهیم بود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی سرحال برای المپیکی شدن مصطفی حسین خانی با تجربه را پیش رو دارد. امامی پس از حضور در این وزن موفق به کسب سهمیه المپیک شد و حالا در بهترین شرایط عزم خود را برای رسیدن به المپیک جزم کرده است.

اما در وزن ۹۷ کیلوگرم ۳ مدعی درجه یک برای رسیدن به المپیک حضور دارند، علیرضا کریمی با تجربه سال ها حضور در تیم ملی این بار پس از مدت ها دوری از میادین بواسطه عمل جراحی، آماده است برای دومین مرتبه صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شود. کریمی پیش از این در رقابت های آسیایی ۲۰۱۸ در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید و چندی پیش نیز در تورنمنت متئو پلیکونه ایتالیا در جایگاه دوم ایستاد.

اما محمدحسین محمدیان دیگر مدعی این وزن نیز تنها با هدف حضور در المپیک ۴ سال دوری از میادین را تحمل کرد. او بازگشت خوبی به میادین داشت اما آبان گذشته در انتخابی تیم ملی برای مسابقات صربستان مقابل شعبانی ۸ بر ۴ شکست خورد تا معادلات کادر فنی در این وزن به هم بخورد.

علی شعبانی دیگر مدعی جدی این وزن است که بسیاری معتقدند او می تواند بخت نخست رسیدن به دوبنده تیم ملی باشد. شعبانی با قهرمانی در انتخابی تیم ملی و کسب مدال طلای آسیا این‌بار به چیزی جز شکست کریمی و محمدیان و رسیدن به المپیک توکیو فکر نمی کند.

اما در سنگین وزن نیز شاهد جدال امیرحسین زارع و امین طاهری خواهیم بود. طاهری بر خلاف روند سینوسی چند سال اخیر، مدتی است خوب نتیجه می گیرد و به صورت جدی دل به تمرینات می دهد تا حالا یکی از شانس های اصلی حضور در توکیو باشد. طاهری در انتخابی تیم ملی موفق به شکست امیرحسین زارع شد تا در این وزن نیز معادلات غلامرضا محمدی به هم بخورد.

طاهری در جام دانکلوف به قهرمانی رسید و در قهرمانی آسیا نیز با اشتباهی که داشت به مدال برنز بسنده کرد. او حالا در مهمترین آزمون دوران حرفه ای خود به دنبال حضور در بین بزرگان کشتی جهان در توکیو است.

امیرحسین زارع دیگر مدعی سنگین وزن است که در انتخابی برای مسابقات صربستان مغلوب طاهری شد و به دلیل ابتلا به کرونا مسابقات قهرمانی آسیا را از دست داد، اما حالا با انگیزه زیاد به دنبال کسب دوبنده تیم ملی است. نمی توان اختلاف فاحشی میان این دو کشتی گیر برای حضور در المپیک و مصاف با عنوان داران جهان متصور بود و باید دید چه سرنوشتی در انتظار این وزن خواهد بود.

مسابقات اوزان ۵۷، ۷۰، ۷۹، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم تورنمنت لهستان روز سه شنبه و رقاب های اوزان ۶۱، ۶۵، ۷۴، ۹۲ و ۱۲۵ روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.