آذرپیرا: به سلام و علیک مسئولان تهران هم راضی هستم/ پس از طلای جهان پاداشی نگرفتم
آذرپیرا: به سلام و علیک مسئولان تهران هم راضی هستم/ پس از طلای جهان پاداشی نگرفتم
تنها طلایی تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران در رقابت های قهرمانی جهان، گفت: تاکنون هیچ پاداشی بابت قهرمانی جهان دریافت نکرده‌ام.

به گزارش حاشیه ورزش ،امیرعلی آذرپیرا درباره کسب مدال طلای رقابت های کشتی آزاد قهرمانی امیدهای جهان در صربستان، اظهار کرد: مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شد و خدا را شکر توانستم با شکست رقبایم به مدال طلای جهان برسم. کشتی های خیلی سختی داشتم و تمامی رقبایم از سطح فنی خوبی برخوردار بودند. از دور اول تا نیمه نهایی مبارزه های سختی را پشت سر گذاشتم و در فینال نیز تقریبا رقابت سختی برای کسب پیروزی داشتم.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان، افزود: من با داشتن ۹۲ و نیم کیلوگرم، زیر وزن بودم و به رقابت مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم رفتم اما خدا را شکر با این وجود توانستم به هدفی که داشتم برسم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در وزن ۹۲ کیلوگرم به میدان نرفته است، گفت: شرایط بدنی ام به کشتی گیران وزن ۹۷ کیلوگرم نزدیک تر است و کادر فنی نیز تصمیم گرفت در ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرم. من نیز به تصمیم کادر فنی تیم ملی احترام گذاشتم.

آذرپیرا، درباره برنامه های خود در تیم ملی بزرگسالان، خاطرنشان کرد: ابتدا هدفم این است که به دوبنده تیم ملی بزرگسالان در وزن ۹۷ کیلوگرم برسم. رقابت انتخابی برای حضور در تیم ملی مانند مسابقات جهانی است چرا که مدعیان خوبی در این وزن حضور دارند. پس از آن نیز به دنبال کسب افتخار در میادین جهانی هستم. مطیع کادر فنی تیم ملی هستم و با همه توانم برای رسیدن به تیم ملی تلاش می کنم.

آزادکار تهرانی تیم ملی کشتی آزاد امید ایران در پاسخ به این سوال که آیا از وی پس از کسب مدال طلای جهان تقدیر شده یا خیر، گفت: از هیات کشتی تهران تشکر می کنم که احترام گذاشتند و به استقبال آمدند و آنجا سلام و علیکی کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان هیات کشتی تهران از وی تقدیر نیز داشته اند یا صرفا برای استقبال در فرودگاه حاضر شده اند، خاطرنشان کرد: ما به همین نیز راضی هستیم. تا الان هیچ پاداشی از جایی دریافت نکرده ام. مسئولان هیات کشتی قول داده اند در این زمینه تقدیر داشته باشند.

دارنده مدال طلای امیدهای جهان، در پایان گفت: از پدر و مادر و برادرم که این موفقیت را مدیون حمایت های آن ها هستم تشکر می کنم. از همه مردم عزیز ایران نیز که تنها دلخوشی ما برای کسب موفقیت هستند نیز بخاطر ابراز لطفشان قدردانی می کنم. همچنین از مربی عزیزم آقای علی آبادی و اعضای کادر فنی تیم ملی که زحمات زیادی برایم کشیدند سپاسگزارم و جا دارد از آقای علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی که واقعا با همه توان از ما حمایت کرد تشکر ویژه داشته باشم.