آقای گل‌محمدی حاصل آن همه مالکیت چه بود؟
آقای گل‌محمدی حاصل آن همه مالکیت چه بود؟
اگر آن پنالتی را از بازی پرسپولیس و صنعت‌نفت حذف کنیم، امید گل دو تیم در این مسابقه دقیقا مساوی بوده است

به گزارش حاشیه ورزش ،‌ بحث بر سر این نیست که تصمیم داور در آن صحنه درست بوده یا نه، صحبت بر سر آمارهای فنی است که نشان می‌دهد پرسپولیس به استثنای آن پنالتی دقیقا به اندازه میهمان قعر جدولی‌اش موقعیت گل ایجاد کرده که طبعا این آمار خوبی برای قهرمان فصل گذشته نیست.

پرسپولیس در این بازی ۷۵درصد مالکیت توپ داشت که یک رکورد در لیگ ایران است. تعداد پاس‌ها هم ۷۰۸ به ۲۰۱ بود که اختلاف بسیار زیادی را نشان می‌دهد. اما حاصل آن همه مالکیت و این همه پاس برای تیم یحیی چه بود؟ ۱۶شوت که ۶ضربه از آنها داخل چارچوب بوده‌اند اما خطرآفرینی میزبان با ۳شوت داخل چارچوب زردپوشان برابر است.

نفت آبادان که در تمام مدت این مسابقه مشغول دفاع بود روی ضدحملات ۷بار به سمت دروازه پرسپولیس ضربه زد که ۳ضربه این تیم داخل چارچوب بود و ۲ضربه تبدیل به گل شد. یعنی بیرانوند در این مسابقه فقط یک سیو داشت و از ۳ضربه داخل چارچوب ۲گل دریافت کرد.

امید گل آبادانی‌ها در این میدان ۱.۰۱ بود و امید گل پرسپولیس ۱.۷۵ که ۰.۷۴ از این عدد مربوط به ضربه پنالتی گولسیانی است.سایت متریکا بهترین بازیکن این مسابقه را علی یوسف از نفت آبادان می‌داند که انتخاب جالبی است چون این گلزن عراقی بعد از اینکه گل اول بازی را زد بین دو نیمه تعویض شد و از زمین بیرون رفت تا ویسی بتواند تیم ۱۰نفره‌اش را برای نیمه دوم ارنج کند. اما علی یوسف با همان یک نیمه بازی و همان یک ضربه که تبدیل به گل شد به نمره۷.۷۸ رسید و برترین بازیکن زمین شد. ضعیف‌ترین بازیکن زمین از دید متریکا هم مسعود ریگی از پرسپولیس بود؛ با ۵۵دقیقه بازی، ۸عملکرد دفاعی و نمره ۶.۳۵.

منبع :همشهری آنلاین 

  • منبع خبر : همشهری آنلاین