آماده‌باش به لیگ: سپاهان امسال 70 امتیاز می‌خواهد!
آماده‌باش به لیگ: سپاهان امسال 70 امتیاز می‌خواهد!
سپاهانی‌ها اصلا دوست ندارند اتفاقات سال‌های گذشته برای آنها تکرار شود.

به گزارش حاشیه ورزش

فصل بیست و دوم لیگ برتر یکی از میهج‌ترین، نفس‌گیرترین و رقابتی‌ترین فصول تاریخ این مسابقات بود؛ جایی که درنهایت این شاگردان گل‌محمدی بودند، که توانستند با کسب 66 امتیاز قهرمان مسابقات را بالاتر از سپاهان 65 امتیازی و استقلال با 62 امتیاز جشن بگیرند.
این برای اولین مرتبه نیست که سپاهان با کسب 65 امتیاز از کسب عنوان قهرمانی باز می‌ماند. طلایی‌پوشان اصفهانی در لیگ بیستم هم با محرم نویدکیا فصلی فوق‌العاده را پشت سر گذاشتند، که درنهایت باز هم این پرسپولیس بود که با ثبت عملکرد بهتر در هفته‌های پایانی قهرمانی را با کسب 67 امتیاز به نام خودش است.
جالب اینکه طی سال‌های گذشته کسب 65 امتیاز به عنوان هدف سپاهان برای قهرمانی تعریف شده بود و تصویر این عدد در جای جای مجموعه باغ فردوس به دیوار زده شد، اما آنها با وجود رسیدن به هدفی که تعیین کرده بودند، در کسب ششمین عنوان قهرمانی لیگ طی دو فصل ناکام ماندند.
این همان موضوعی است که روزنامه صدای سپاهان روی آن دست گذاشته و درباره آن اینطور نوشته است:« در سال اول سرمربیگری محرم نویدکیا هدف برای موفقیت اینگونه ترسیم و کادر فنی و بازیکنان برای تحقق آن هم پیمان شدند؛ کسب ۶۵ امتیاز برای قهرمانی- شصت و پنج امتیاز را قهرمانانه به دست آوردیم اما قهرمان نشدیم. امسال هم ۶۵ امتیاز را کسب کردیم اما نشد که بشه…
سپاهان اما از قهرمانی دست نخواهد کشید و در دومین سال حضور ژوزه مورایس با توان چندبرابری برای کسب این عنوان تلاش خواهد کرد و این همان خواسته جامعه هواداری سپاهان هست، تاسرانجام پس از نزدیک به یک دهه طلسم قهرمانی طلایی‌پوشان شکسته شود و البته که آنها برای کسب این مهم نیاز به تیمی به مراتب قدرتمندتر، باهوش‌تر و فرصت‌طلب‌تر دارند. این خواسته در روزنامه نزدیک به باشگاه سپاهان اینطور منعکس شده است:« با احترام و درود به همه تیم های فوتبال ادوار باشگاه امسال باید قدرتمندترین تیم تاریخ سپاهان ساخته و پرداخته شود و هدف هم این باشد: کسب حداقل ۷۰ امتیاز در ۷۰ سالگی سپاهان بزرگ.»

پیش از این استقلال با فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم موفق به کسب قهرمانی در شرایطی شد، که بدون شکست این عنوان را به نام خود زد و در این مسیر بیشترین امتیاز تاریخ لیگ برتر که 68 امتیاز بود را هم کسب کرد و حالا سپاهانی‌ها قصد دارند در فصل پیش رو رکورد استقلال را بشکنند و میانگین کسب امتیاز در مسیر قهرمانی را بهبود ببخشند.

بیشترین امتیاز قهرمانی در تاریخ مسابقات لیگ برتر متعلق به استقلال است، که در لیگ 16 تیمی و در پایان لیگ بیست و یکم موفق به کسب 68 امتیاز شد.
جالب است بدانید که تا پیش از ورود برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس، تیم‌های مختلف نظیر فولاد خوزستان، سپاهان، استقلال و استقلال خوزستان پس از 16 تیمی شدن مسابقات، موفق شد با امتیازاتی کمتر از 60 جشن قهرمانی بگیرند، اما مربی کروات خیلی زود معادلات در لیگ برتر را برهم زد و کسب قهرمانی را منوط به کسب حداقل 2 امتیاز در هر مسابقه کرد. این راهی بود که در ادامه توسط یحیی گل‎‌محمدی و فرهاد مجیدی هم ادامه پیدا کرده و حالا سپاهان هدفی بزرگ‌تر را برای قهرمانی تعریف کرده است.
بلافاصله پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر شاهد تلاش و تکاپوی تیم‌های مدعی برای آماده‌سازی جهت حضور قدرتمندانه در فصل پیش رو هستیم. از طرفی آغاز دوباره رقابت‌های لیگ قهرمانان با تقویم جدید سبب شده تا مدیران و مربیان تیم‌های ایرانی حاضر در این رقابت به دنبال ایجاد فضایی رقابتی در تیم‌شان برای رویارویی با حریف‌های بین‌المللی هم باشند. از همین رو انتظار می‌رود در فصل بیست و سوم لیگ برتر اگر شاهد جذاب‌ترین و نفس‌گیرترین رقابت تاریخ مسابقات نباشیم، حداقل یکی از بهترین‌هایش را با تیم‌هایی پرستاره و پرتوقع در مسیر قهرمانی شاهد باشیم.